پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تشدید مقابله با زنده‌گیری و قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر خبر داد.

شعار سال: حسین دلشب صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان بوشهر بیش از ۲۵ گونه پرنده مهاجر شکاری زندگی می‌کند که برخی از نقاط استان محل تولیدمثل این پرندگان است.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم پرندگان شکاری در چرخه حیات جانوری، اضافه کرد: کنترل حشرات مضر و جوندگان از جمله مزایای پرندگان شکاری است و حذف این پرندگان ضربه‌ای بزرگ و تهدیدی جدی در اکوسیستم طبیعت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به افدامات برخی افراد سودجو برای زنده‌گیری، نگهداری و تجارت غیر مجاز این پرندگان، ادامه داد: سازمان محیط زیست تلاش ویژه‌ای برای مقابل با فعالیت سودجویان و شکار این پرندگان دارد.

وی از گشت، کنترل و پایش های عمده زیست محیطی برای مقابله با کوخه‌نشینی خبر داد و افزود: استان بوشهر به عنوان یکی ازم ناطق مورد نظر سودجویان برای قاچاق پرندگان محسوب می‌شود و تلاش شده تا با همکاری سایر نهادهای مرتبط این قاچاق به حداقل برسد.

دلشب با اشاره به عالمل و همکاری نیروی انتظامی، گمرکات بوشهر، مرزبانی و واحدهای گشت دریایی سپاه در این زمینه، تصریح کرد: با اقدامات پیشگیرانه، ریسک قاچاق این پرندگان افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش میزان جرائم ضرر و زیان به حیات وحش از دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: جریمه زنده‌گیری و صید یک بهله دلیجه به ۲۰ میلیون تومان و جریمه زنده‌گیری و صید هر بهله شاهین، بحری و بالابان به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طی روزهای اخیر نسبت به تخریب کوخه و برخورد با متخلفین اقدام شده و چند پرنده از متخلفان کشف شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 16 مهر 96، کد مطلب: 4107629: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین