پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۸
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه از کاهش قابل توجه تولید انار این شهرستان در سال جاری به دلیل سرمازدگی درختان در سال قبل خبر داد.

شعار سال: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه از کاهش قابل توجه تولید انار این شهرستان در سال جاری به دلیل سرمازدگی درختان در سال قبل خبر داد.

حسن شریفی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به حمله غافلگیرانه سرما به درختان انار ساوه که در آذرماه سال گذشته با ورود یک جبهه هوای سرد در این شهرستان بوقوع پیوست، افزود: سرمازدگی منجر به کف‌بر شدن بیش از 90 درصد درختان انار این شهرستان شد و بالغ بر 532 میلیارد تومان به انارستان‌های ساوه خسارت زد.

وی خسارت مادی وارد شده به باغات و مزارع ساوه را شامل باغات انار، زیتون، گردو و مزارع کلزا، گندم و جو بیان کرد و افزود: پس از کف‌بر کردن درختان در سطح 9 هزار هکتار از باغات بارده ساوه، تنها هزار هکتار از باغات به دلیل قرار گرفتن در نقاط امن نیاز به کف‌بر کردن ندارند و به این باغات خسارتی بین 30 الی 80 درصد وارده شده است.

شریفی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته با آغاز برداشت از انارستان‌های ساوه در سال جاری ظرف چند روز آینده، تنها هزار تن انار از سطح هزار هکتار باغاتی که خسارتی بین 30 الی 80 درصد دیده‌اند برداشت خواهد شد.

وی افزود: به دلیل آسیب جدی که به باغات انار ساوه در پی سرمازدگی سال قبل وارد شده است و درختان نتوانستند عملیات گل‌دهی و باردهی را به صورت مطلوب انجام دهند، در سال جاری تنها انار درجه دو و سه در باغات تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ساوه در ادامه افزود: امیدواریم با گذشت سه سال از کف‌بر کردن درختان، تولید انار در قطب انار جهان به وضعیت عادی همانند سال 95 برگردد و بتوانیم در هر هکتار 15 هزار تن انار تولید کنیم.

وی پیش‌بینی کرد: تولید سال آینده انار ساوه برابر با 40 درصد میزان تولیدی در سال 95 خواهد بود و در سال سوم بعد از کف‌بری این میزان به بیش از 80 درصد خواهد رسید.

سرمازدگی سال 95 منجر به بروز خسارت در حدود 100 درصد از باغات انار ساوه شد و از مجموع 11 هزار هکتار باغات انار ساوه حدود 9 هزار و 800 هکتار آن دچار سرمازدگی شدید شده و کف‌بر شدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 17 مهر 96، کدمطلب:967-2591-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین