پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی از وجود شش واحد فعال پرورش شترمرغ در لرستان خبر داد.

شعار سال: دکتر عبدالرضا بازدار اظهار کرد: در ایران صنعت پرورش شترمرغ از سال 78 با واردات گله‌های مولد، تخم نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه از کشورهای آفریقای جنوبی، زیمباوه، کانادا، هلند، بلژیک، ترکیه و اسپانیا به کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه در ابتدا با استقبال بخش خصوصی از این صنعت نوپا، روند سرمایه‌گذاری و توسعه آن رشد بسیار سریعی داشت، گفت: طبق آخرین آمار تعداد واحدهای شترمرغ فعال دارای پروانه بهره‌برداری در استان 11 واحد با ظرفیت 9670 قطعه گوشتی و 470 قطعه مولد است که از این تعداد شش واحد فعال هستند.

بازدار اضافه کرد: تقریباً نیمی از واحدها در همان دوره اول پرورش و بهره‌برداری غیرفعال یا نیمه‌فعال شدند و در حال حاضر پرورش‌دهندگان با توجه بیشتر به مدیریت، بهبود عملکرد مزارع مولد و گوشتی، ارتقاء کیفیت دستگاه‌های جوجه‌کشی و فعالیت شرکت‌ها کار کردهو افرادی که شترمرغ‌های گوشتی و محصولات حاصل از کشتار را خریداری می‌کنند، نقطه عطفی در این صنعت را به وجود آورده و جان تازه‌ای به آن بخشیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: امروزه بیش از تعداد واحدهای پروانه‌دار در استان واحدهای بدون مجوز شترمرغ توسط افرادی علاقه‌مند داده شده و در ظرفیت‌های پایین 10 تا 20 قطعه به صورت مقطعی در روستاها فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های مشترک زیادی بین شترمرغ و سایر پرندگان و همچنین انسان و دام تشخیص داده شده است بنابراین باید در رعایت دقیق ضوابط بهداشتی، استقرار اماکن و همچنین مراعات مسائل قرنطینه‌ای تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 12 تیر 1396، کد مطلب: 964-1984-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین