پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۵۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
فعال جامعه صیادی گفت: سازمان تأمین اجتماعی به‌خلاف دیدگاه‌های حمایتی خود با اتکا به قانونی که مشمول مالکان کارخانه‌های بزرگ می‌شود، مالکین قایق‌های صیادی کوچک را از امتیازات کارگری بیمه تأمین اجتماعی محروم کرده‌ است.

شعار سال: عبدالرسولغریبیدربارهاحتمال حضورکشتی‌هایصیادی چینیدر آب‌هایخلیج فارس با بیان اینکه مسئولین سازمان شیلات ایران اشرافی بر فعالیت صیادان ندارند، اظهار کرد:مسئولان این سازماناطلاعی از اینکه صیادان منطقه با دریافتمجوزهایلازم اقدام به صید می‌کنندیا خیر، ندارند.

وی با بیان اینکه نظارت سازمان شیلات بر مناطقصیدگاهی اصلاً معنینمی‌دهد چون وجود ندارد، افزود: اینکه سازمان شیلات ایران، مجوزی برای صید چینی‌ها ندادهیکبحث است اما باید توجه داشت کهده‌هاشناور بدون مجوز درصیدگاهخلیج فارساقدام به صیدمی‌کنند.

عضو سابق هیئت مدیره اتحادیه صیادانبوشهر ادامهداد: شناورهایی نیز کهدر اینآب‌ها توقیف می‌شوند توسط نیروهای مرزی و توسط سپاه، به‌خاطر مسائل امنیتی است و سازمان شیلات واحدی برای نظارت برشناورهای صیادی داخلی و خارجی و صدها قایق صیادی بدون مجوز ندارد.

غریبیبا ابراز اینکه "مشاهدات عینی از وجودکشتی‌هایچینیدر منطقهصیادی بوشهرنداریم، هرچندکه صحبت‌هایی برای این منظور و اجاره بخشی ازصیدگاه‌ها توسطبخش خصوصی به چینی‌هاوجود داشت" گفت: شیلات هیچ‌گونهنظارتی برمحدوده‌های صیدگاهیندارد ونمی‌توانداین ادعا را داشته باشد که نظارت دارد.

وی یادآور شد:کشتی‌هایچینی درگذشتهتعارضاتیدر منطقه هرمزگان و دریای عمان داشتند اما اخیراً چیزی باعنوانکشتی‌هایصیادی چینیحداقلدر منطقه خودماننشنیده‌ایم.

سازمان تأمین اجتماعی دوهزار مالک قایق‌هایصیادی کوچک را از امتیازات کارگریمحرومکرد

این پیشکسوت صیادی همچنین به وضعیت بیمهتأمیناجتماعی مالکان شناورهای صیادی اشاره کرد وگفت: سازمانتأمیناجتماعیبه‌خلافدیدگاه‌هایحمایتی خود با اتکا بهقانونی که شاملمالکان کارخانه‌های بزرگمی‌شود، مالکین قایق‌هایصیادی کوچک را از امتیازات کارگری بیمهتأمیناجتماعی محرومکرده‌ است.

وی تصریح کرد: این مالکین قایق‌های صیادی،خرده‌مالک‌هاییهستند که مانند کارگان و صیادان خود در معرض ناملایمات و خطرات قرار دارند اما بایدبه‌صورت آزاد خود را بیمه کنند، به همین دلیل برخی از مالکین، اینقایق‌هایصیادی را به نام نزدیکان خودمی‌کنندتا بتوانند از این خدماتبهره‌جویند.

وی اظهار داشت: دوهزارمالک قایق‌هایکوچک صیادی وجود دارد که با اجرای این قانون این افراد از مواهببیمه‌ایمحروممی‌شوند، ایندر حالیاست که در دنیا به بخش کشاورزی معافیت‌هایزیادی داده می‌شود.

بنابراین گزارش،سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلاتاخیراً صید آبزیان توسطکشتی‌هاو شناورهای چینی را رد کرده و گفته بود که تمام کشتی‌هایصیادی فعال درآب‌هایتحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، مالکیت و پرچم ایرانی دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 19 مهر 96، کد مطلب: 1542070: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین