پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در نشست شورای ثبت اداره کل از تهیه پرونده بازار تاریخی غاز اصفهان برای ثبت ملی آن خبر داد.

شعار سال: فریدون الهیاری در حاشیه نشست شورای ثبت ملی آثار تاریخی استان اصفهان اظهار داشت: در این نشست طرح‌های اولیه ویژه ثبت ملی چند اثر تاریخی در سطح استان مطرح شد و برای تهیه پرونده و ارسال به شورای ملی ثبت آثار تاریخی کشور مورد تائید قرار گرفت .

وی تاکید کرد: قلعه تاریخی روستای جندابه در شرق استان اصفهان و حمام و موزه خانعلی در شهرستان سمیرم از جمله بناهای تاریخی تائید شده برای ثبت در این نشست است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه به تلاش برای حفاظت از آثار تاریخی اصفهان پیش از دوران صفوی اشاره کرد و افزود: در محور شمال شرق شهر اصفهان و در محدوده خیابان ولیعصر و در امتداد بازار بزرگ و تاریخی اصفهان، طرح ثبت بازار تاریخی غاز اصفهان نیز مطرح و با اکثریت آراء تائید شد.

وی گفت: شواهد تاریخی حاکی است برای نخستین بار این بازار تاریخی در سده پنجم هجری قمری (دوران سلاجقه) ایجاد و پس از آن در سایر ادوار تاریخی بسط و گسترش یافته است. در حریم این بازار تاریخی بناهای ارزشمندی همچون: امتداد بازار اصفهان، کاروانسراهای تاریخی، بخشی از کنیسه های اصفهان و همچنین مسجد تاریخی کمرزرین قرار گرفته است.

الهیاری اضافه کرد: طرح ثبت ملی مسجد جامع شهرستان سمیرم، یک خانه تاریخی در شهر تاریخی زواره و یک خانه تاریخی نیز در روستای قارنه در شرق شهرستان اصفهان از دیگر آثار تاریخی تائید شده در این نشست برای ارسال به شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 20 مهر 96، کد مطلب: 1543493 ، www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین