پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: طرح خانه‌های مسافر به زودی در ۶ شهرستان غرب و جنوب اصفهان با هدف افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان اصفهان اجرایی می‌شود.

شعار سالفریدون‌ الله‌یاریبا اشاره به اینکه طرح خانه مسافر در شش شهرستان در غرب و جنوب استان راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: پس از انتخاب از میان متقاضیانِ راه‌اندازی خانه مسافر و اخذ مجوز از میراث فرهنگی استان و مراجع ذیصلاح این طرح در شهرستان‌های لنجان، گلپایگان، خوانسار، شهرضا، فریدونشهر و چادگان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه خانه مسافر یکی از انواع واحدهای اقامتی است که بر حسب شرایط بومی و منطقه ای جهت اسکان مسافران مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این خانه می‌تواند شامل انواع ویلاها، خانه‌ها، اتاق ها، سوییت‌ها، آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های ییلاقی و عشایری باشد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آنها مجوز داده است.

افزایش ظرفیت‌های اقامتی اصفهان از اهداف راه‌اندازی خانه مسافر است

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان از اهداف راه‌اندازی خانه مسافر را افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان برشمرد و ابراز داشت: با توجه به افق هدف افزایش تعداد گردشگران، تا سال ۱۴۰۴ هتل‌ها و مکان‌های اقامتی اصفهان هنوز پاسخگوی این ظرفیت زیاد جذب گردشگری نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بومگردی استان مورد استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی بوده است، اظهار داشت: اقامتگاه بومگردی با هتل سنتی متفاوت است، به عبارتی اقامتگاه بوم‌گردی استفاده از یک ساختمان میراثی و یا سنتی با کاربری هتل نیست بلکه شامل یک خانه با زن و مرد بومی محل است که در کنار زندگی معمولی و پخت غذای محلی خود ما را مهمان می‌کنند.

تاثیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اقتصاد گردشگری

الله‌یاری ادامه داد: در این خانه‌ها به شکلی کاملا واقعی در یک زندگی بومی در محله یک شهر یا روستا قرار می گیریم و با فرهنگ، آداب زندگی و غذایی آن منطقه به شکلی کاملا واقعی روبرو می‌شویم.

وی تاکید کرد: اقامتگاه بوم‌گردی ضمن تاثیر در اقتصاد گردشگری و توزیع عادلانه آن در تمام نقاط استان در معرفی سنت‌ها و جاذبه‌های میراث معنوی هر کشور نیز تاثیر بسزایی دارد و به منظور رفاه و جذب گردشگران در محیط بومی هر استان ایجاد می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 24 مهر 96، کدمطلب:4114930، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین