پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: قرار است با استقرار یک پایگاه پژوهشی راهکارهای نجات سنگ نگاره‌های کوچری در گلپایگان مورد بررسی قرار گیرد.

شعار سال: فریدون اللهیاری اظهار داشت: قرار بر این شد یک پایگاه پژوهشی مستقر و پیشنهاد شده از طریق مذاکراتی که پژوهشگاه میراث فرهنگی و سازمان میراث فرهنگی در تهران با سازمان آب منطقه‌ای دارند این تکلیف را مشخص کنند برای سازمان آب منطقه‌ای که منابع تاسیس پایگاه پژوهشی را در آنجا را تامین کند.

وی افزود: این پایگاه پژوهشی وظیفه پایش و رصد کند سنگ نگاره‌ها و برای نجات بخشی و انتقال بخش‌هایی از آن به خارج از سد اقدام کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: آب گیری سد کوچری در حدی مجوز دارد و بالاتر از آن از نظرقانونی ایراد دارد و ما اینمسئله را در دادگاه نیز طرح دعوی کردیم.

وی در پاسخ به اینکه قرار بود سازمان اب منطقه‌ای زودتر تامین منابع در اعتبار کند اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته بیان کرد: قرار بوده هماهنگی صورت بگیرد بخش دیگر این است که این پرونده در مراجع قضایی در حال بررسی است.

اللهیاری خاطرنشان کرد: با ایجاد این پایگاه، سنگ نگاره‌های کوچری و تنگه غرقاب گلپایگان نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:1580901، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین