پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
معاون میراث فرهنگی اصفهان با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها که با انعکاس اشتباه خبری درباره تخریب خانه نائل موجب ناراحتی اهالی محل شدند، گفت: تخریب خانه از روی منفعت طلبی شخصی بود.

شعار سال: ناصر طاهری در گفت‌و گو باخبرنگار مهر، با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها که با انعکاس اشتباه گفته‌های وی در ارتباط با عاملان تخریب خانه تاریخی نائل موجب ناراحتی مردم این محله شدند، اظهار داشت: اصفهان در همه جای دنیا با برند فرهنگ و هنر شناخته می‌شود، بر این اساس مردم اصفهان از اهمیت بناهای تاریخی غافل نیستند و از حفاظت خانه‌های تاریخی همیشه و با تمام وجود حمایت‌ می‌کنند.

وی افزود: شواهد امر نشان می دهد، تخریب خانه نائل به شکل عمدی انجام شده است و افرادی که اقدام به تخریب این خانه تاریخی کردند دارای منفعتی در این ارتباط بودند اما انعکاس اشتباه این مطلب توسط یکی از رسانه‌ها، دلگیری اهالی محل را فراهم ساخته است.

مردم با فرهنگ و اصیل اصفهان همواره حافظ بناهای تاریخی اصفهان بوده‌اند

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه مردم با فرهنگ و اصیل اصفهان همواره حافظ بناهای تاریخی اصفهان بوده‌اند، ابراز داشت: مسئولان میراث اصفهان نیز در صورت هر نوع تخریب بناهای اصفهان بر اثر زلزله، بمباران یا حوادث دیگر، با جدیت پیگیری‌ لازم را انجام می‌دهند که تخریب توسط افراد مختلف نیز از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ارتباط با خانه تاریخی نائل جرمی اتفاق افتاده است که پیگیری این امر با جدیت دنبال می‌شود و به زودی عاملان تخریب با توجه به مجهز بودن اطراف بنا به دوربین و استفاده از توانایی نیروهای متخصص انتظامی و پلیس آگاهی، شناسایی می‌شوند.

طاهری با بیان اینکه قدمت خانه تاریخی نائل به عهد صفوی می‌رسد و مردم این محله تاریخی نیز بسیار بافرهنگ هستند، تاکید کرد: به یقین عامل یا عاملان تخریب این خانه سود و منفعت خود را به فرهنگِ حفاظت از خانه‌های تاریخی ترجیح داده اند که پس از شناسایی با پیگیری شکایت از وی به مجازات عمل خود خواهند رسید.

آمادگی شهرداری اصفهان برای بازسازی خانه تاریخی نائل

وی با بیان اینکه برخلاف انعکاس خلاف واقع برخی مطالب، شهرداری اصفهان در این امر دخالتی نداشته است، ابراز داشت: شهردار اصفهان و معاونان وی آمادگی کامل خود را برای همکاری در راستای شناسایی عاملان تخریب این خانه و بازسازی آن به نحو مطلوب اعلام کرده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 14 آذر 96، کدمطلب:4163811، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین