پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: باید از تبدیل فضاهای تاریخی به فضاهای مسکونی و تجاری جلوگیری شود تا معماری های ارزشمند تاریخی محفوظ بماند.

شعارسال: مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: باید از تبدیل فضاهای تاریخی به فضاهای مسکونی و تجاری جلوگیری شود تا معماری های ارزشمند تاریخی محفوظ بماند.

حجت الله غلامی در گردهمایی مدیران کل راه و شهرسازی و روسای عمران و بهسازی شهری استان ها، اظهار کرد: امسال 29 میلیارد تومان اعتبار از محل اسناد خزانه برای تخفیف 50 درصدی صدور پروانه ساختمان در بافت های فرسوده استان اصفهان در نظر گرفته شده که این اداره کل، این موضوع را به تمام شهرداری های استان اعلام و با همه آنها قرارداد امضاء کرده است.

وی افزود: بابت 29 میلیارد تومان اعتباری که از محل اسناد خزانه در اختیار قرار گرفت تاکنون نزدیک به 240 میلیارد تومان قرارداد با شهرداری های استان امضاء کرده ایم و این موضوع نشان می دهد که اگر وزارت راه و شهرسازی هر مقدار برای احیای بافت فرسوده هزینه کند، حتی شهرداری های ضعیف پنج برابر آن هزینه خواهند کرد.

* انعقاد 240 میلیارد تومان قرارداد با شهرداری ها در بازآفرینی شهری

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان وسعت بافت های فرسوده استان اصفهان را بر اساس مطالعات انجام شده در مجموع نزدیک به 14 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: حدود 8500 هکتار آن مراحل قانونی خود را سپری کرده و در کمیسیون ماده 5 نیز به تصویب رسیده است.

غلامی با بیان اینکه بیش از 80 درصد بافت های فرسوده استان اصفهان در 57 شهر مطرح استان قرار دارد، افزود: برای احیای بافت های فرسوده این شهرها تفاهم نامه هایی با شهرداران این شهرها امضاء کرده ایم.

* سه درصد بافت فرسوده اصفهان در محدوده همت آباد است

وی از همت آباد با 62.5 هکتار وسعت به عنوان یکی از بافت های فرسوده شهر اصفهان نام برد و گفت: سه درصد مساحت بافت فرسوده شهر اصفهان در این محدوده قرار دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه نوسازی مرحله نخست بافت فرسوده همت آباد در مساحتی به وسعت 1.2 هکتار با سرمایه گذای مردم محل آغاز شده است، تصریح کرد: شهرداری اصفهان برای نوسازی مرحله دوم این محله زمینی به وسعت یک هکتار را آزاد سازی کرده است.

غلامی، همکاری توامان دولت، نهادهای عمومی و مردم برای احیای بافت فرسوده را ضروری دانست و گفت: اگر نتوانیم از امکانات موجود برای احیای بافت فرسوده استفاده کنیم به طور حتم حرکت ما در موضوع احیای بافت فرسوده همت آباد، حرکت لاک پشتی خواهد بود و جوابگوی 14 هزار هکتار بافت فرسوده استان و یا 2200 هکتار بافت فرسوده شهر اصفهان نخواهد بود.

وی به پروژه ریسباف اشاره کرد و با تاکید بر اینکه لازم است از تبدیل فضاهای تاریخی به فضاهای مسکونی و تجاری جلوگیری شود تا معماری های ارزشمند تاریخی محفوظ بماند، گفت: برای جلوگیری از تخریب این کارخانه با 69 هزار مترمربع وسعت و تبدیل آن به کاربری شهری، وزارت راه و شهرسازی آن را با مبلغ 207 میلیارد تومان تملک کرد که تاکنون بیش از 162 میلیارد تومان آن پرداخت شده و حدود 45 میلیارد تومان دیگر آن هم در حال پرداخت شدن است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بعضا گفته می‌شود کارخانه ریسباف به موزه بزرگ اصفهان تبدیل می شود، افزود: اعتقاد ما بر این است که این مکان باید به موزه تبدیل شود، ولی چنین مکانی با 69 هزار متر مربع وسعت و با 33 هزار متر مربع زیر بنا اگر بخواهد فقط موزه شود به طور قطع در آینده به فضایی متروکه تبدیل خواهد شد، بنابراین در کارخانه ریسباف به عنوان یک مجموعه بزرگ شهری علاوه بر موزه، کاربری های مورد نیاز شهر را ایجاد خواهیم کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26 آذر 1396، کدخبر: 96092614195، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین