پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مدیر کل اروپا و آمریکای مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: برگزاری همه پرسی برای استقلال کردستان با هر توجیهی که صورت گرفته، به مثابه زدن خنجر از پشت به همه ملت‌های منطقه و همچنین تهدید منافع و مصالح جمعی آنان از جمله اکراد عزیز است.

شعار سال: سیدمحمدعلی حسینی، مدیر کل اروپا و آمریکای مجمع تقریب مذاهب اسلامی در خصوص دلیل اصلی تفرقه در جهان اسلام و تاثیر آن در تسلط مستکبرین بر امور مسلمین گفت: نکته‌ای که شما به آن اشاره کردید مسئله‌ای محوری و اصلی است، چون تفرقه بین مسلمین در موضوعات مختلف باعث شده است که نظام سلطه، صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی که راس آن آمریکاست بهترین استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه صهیونیسم جهانی و استکبار جهانی به رهبری رژیم آمریکا ،محورهای تفرقه را بعضا ایجاد و تماما تقویت می‌کنند، گفت: تفرقه در میان کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای غرب آسیا و خلیج فارس به آن ها کمک می‌کند تا در این منطقه اهداف نامشروع خود را دنبال کنند که این هدف چیزی جز تامین امنیت رژیم صهیونیستی و منافع اقتصادی و سیاسی نیست.

حسینی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه سرسپردگی کشورهای منطقه سبب ایجاد تنش و آشوب در خاورمیانه شده است، گفت: اگر حاکمان منطقه دولت‌های مستقلی بودند، هرگز به بیگانگان اجازه دخالت در شئونات داخلی و مسائلی که مربوط به کشورهای خود، جهان اسلام و مسلمین است را نمی‌دادند.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه بابیان اینکه سران برخی کشورهای منطقه در برابر منویات استکبار جهانی یا سازش می‌کنند یا تسلیم می‌شوند، افزود: تسلیم در برابر استکبار جهانی در تعارض و تقابل با منافع و مصالح ملت‌های اسلامی در این منطقه و سایر مناطق اسلامی است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در پاسخ به این سوال که وحدت مسلمانان تا چه اندازه می‌تواند در مهار و کنترل مسائلی مثل تجزیه عراق و استقلال خواهی کرد‌ها موثر باشد، خاطرنشان کرد: اقدامی که صورت گرفته اقدامی شتاب زده، نسنجیده و ناهماهنگ با قاعده و قوانین بین المللی است. برگزاری همه پرسی برای استقلال کردستان با هر توجیهی که صورت گرفته، به مثابه زدن خنجر از پشت به همه ملت‌های منطقه و همچنین تهدید منافع و مصالح جمعی آنان از جمله اکراد عزیز است.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه تصریح کرد: علاوه بر دولت عراق، تمام کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز این اقدام را قویا نفی کردند و تن‌ها حامی این اقدامات تحریک آمیز رژیم منحوس صهیونیستی بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که همایش اربعین تا چه اندازه در ایجاد وحدت بین اقوام و گروه‌های مختلف مسلمین موثر خواهد بود، گفت: در راهپیمایی اربعین بسیاری از برادران و خواهران اهل سنت نیزحضور می‌یابند و در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که برخی از پیروان سایر ادیان که علاقه‌مند به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله هستند و مختصر شناختی از ایشان و نهضت عاشورا دارند نیزدر این راهپیمایی عظیم حاضر شدند و ابراز ارادت کردند.

حسینی تصریح کرد: ظرفیت اربعین این امتیاز را دارد که از یک سو وحدت میان امت اسلام را تقویت کند و از سوی دیگر ظرفیت این را دارد که پیروان سایر ادیان را نیز جذب معارف اهل بیت علیهم السلام کند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی درایتالیا، با بیان اینکه همایش اربعین علاوه بر اینکه نمایش وحدت و اقتدار است بسیاری از کشورهای قدرتمند و سلطه طلب منطقه نیز حساب ویژه‌ای روی این راهپیمایی باز کردند، یادآور شد: به این معنی که اگر جهان اسلام با مشکلی روبرو شود حتما با اتحاد با یکدیگر دست استکبار و صهیونیسم را کوتاه می‌کنند لذا این همایش هم برای جهان اسلام و وحدت امت اسلامی دارای اهمیت است و هم از آنجا که نمایش اقتدار امت اسلام است در مقابل استکبار جهانی نیز نقش موثر و سازنده ای اجرا خواهدکرد.

ایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 22 مهر 96، کد مطلب: ۶۳۹۶۸۳، www. snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین