پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش بیش از ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در سراسر استان فارس برگزار می‌شود.

شعار سال: حیدر علی کامیاب اظهار داشت : هفته تربیت‌بدنی همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

کامیاب اهمیت ورزش را مورد تاکید قرار داد و گفت : توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی‌های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس به آثار روانی ورزش هم اشاره کرد و افزود: ورزش، همان‌طور که بر جسم آدمی تأثیر می‌گذارد، بر روح و روان هم تأثیر دارد و یکی از نتایج مفید ورزش بر روی شخصیت افراد، افزایش اعتماد به نفس است.

کامیاب به مهمترین برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش در استان فارس اشاره کرد و گفت : در هفته تربیت بدنی و ورزش ضمن برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی و ورزشی در استان فارس، در مرکز استان سه برنامه مهم برگزار یم‌شود که از مهم‌ترین آن میزبان بزرگتربن کنگره اتحادیه جهانی کوهنوردی و صعودهای ورزشی و مجمع عمومی آسیایی با حضور 120 نفر از 100 کشور دنیا در شیراز هستیم که این کنگره فرصت مغتنمی برای استان از نظر گردشگری و جذب توریست خواهد بود.

وی گفت: اولین المپیاد رقابتهای ورزشی کارکنان دولت از دیگر برنامه‌های این هفته است که کارکنان دولت در این مسابقات در 11 رشته ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان با هم به رقابت می‌پردازند.

کامیاب همچنین به برگزاری جشنواره ملی و زیبایی اسبان فلات ایران به همین مناسبت اشاره کرد و گفت : این جشنواره یک هفته زودتر در زرقان و باشگاه سوارکاری ملل پنج شنبه و جمعه گذشته با شکوه خاصی و با حضور 170 راس اسب از 9 استان کشور برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس از برگزاری آیین تجلیل از برخی قهرمانان و مدال آوران استان با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار فارس خبر داد و بیان داشت : در این هفته بنا داریم از تعدادی از قهرمانان و مدال آوران استان فارس که در میادین ملی و بین المللی برای استان و کشور افتخار کسب کرده‌اند، در صورت حضور وزیر ورزش و جوانان در استان و با حضور استاندار فارس تجلیل کنیم.

کامیاب همچنین به برگزاری رقابت‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: مسابقات قرآن کریم و مفاهیم آن ویژه ورزشکاران در هفته تربیت‌بدنی و ورزش با حضور شرکت کنندگانی از استان‌های سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.

دبیر شورای عالی ورزش استان در پایان سخنان خود به روز شمار هفته تربیت بدنی و ورزش که از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام شده است اشاره کرد و افزود: شعار هفته تربیت بدنی و ورزش امسال " ورزش ، سلامت ، فرهنگ و امید است و روزهای این هفته نیز شامل: چهارشنبه 26 مهر، « ورزش ، ولایت، اخلاق، فرهنگ و رسانه »، پنج شنبه 27 مهر، « ورزش ، فرهنگ ایثار و شهادت، جانیازان و معلولین »، جمعه 28 مهر، « ورزش همگانی، بانوان و خانواده »، شنبه 29 مهر، « ورزش ، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و جوانان »، یکشنبه 30 مهر، « ورزش ، روستاییان، عشایر و اقوام »،دوشنبه اول آبان، « ورزش ، یاشگاه ها، پیشکسوتان، قهرمانان و خیرین ورزشی» و سه شنبه دوم آبان « ورزش ، کارمندان، کارگران و نیروهای مسلح است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 22 مهر 96، کدمطلب:1545090، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین