پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان بیشترین سطح زیرکشت باغات زرشک را در جهان دارد گفت: خراسان جنوبی تنها تولیدکننده زرشک بی‌دانه در جهان است و امسال ۱۰۱ بارگاه برای خشک کردن هشت هزار تن زرشک در استان فراهم می‌شود.

شعار سال: هاشم ولی‌پورمطلق اظهار داشت: محصول زرشک بی‌دانه در تمام نقاط جهان تنها در خراسان جنوبی می‌روید و رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه در دنیا بالاترین سطح زیرکشت زرشک از آن خراسان جنوبی است افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 18 هزار تن زرشک در باغات استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طعم خوش مربای زرشک را با درست کردن زرشک تازه می‌توان تجربه کرد و طعم زرشک تازه از زرشک خشک بهتر است.

ولی‌پورمطلق افزود: در راستای تبلیغ و معرفی محصول زرشک استان به داخل و خارج برنامه‌های مختلفی انجام شده که در این راستا چند سالی است که خرید زرشک تازه از کشاورزان رونق گرفته و جهاد کشاورزی هم با خرید توافقی از بهره‌برداران و تنظیم بازار برای این محصول تلاش کرده تا زرشک بتواند توجیه اقتصادی مناسبی برای کشاورزان داشته باشد.

وی افزود: فروشگاه‌های مجازی با محوریت صندوق های حمایت و تعاونی‌های روستایی ایجاد شده تا معرفی در حوزه داخلی و خارجی صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: شناسایی این محصول برای مردم و آشنایی در زمینه خواص آن در داخل و خارج هر چه بیشتر باشد موفق‌تر خواهیم بود و می‌توانیم سود بیشتری نصیب کشاورزان کنیم.

وی از آماده سازی 101 بارگاه برای خشک کردن زرشک با کیفیت در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: این بارگاه‌های بهداشتی بوده و ظرفیت خشک کردن حدود هشت هزار تن زرشک را دارد.

ولی‌پورمطلق افزود: امسال 12 هزار و 839 هکتار از باغ‌های زرشک خراسان جنوبی بارور است و جواز تاسیس برای 210 بارگاه زرشک با ظرفیت 30 هزار تن محصول در استان صادر شده و در مراحل گرفتن پروانه بهره‌برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در بارگاه‌های بهداشتی زرشک، خشک کردن محصول از حالت خرمنی به نیمه صنعتی تبدیل می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 24 مهر 96، کد مطلب: 1547454، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین