پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
امام جمعه موقت بوشهر ضمن تبریک به گراوند استاندار بوشهر گفت: با توجه به آشنایی گراوند از استان بوشهر انتظار می‌رود از همه ظرفیت‌ها از جمله نخبگان علمی و فرهنگی برای توسعه و پیشرفت استان بوشهر استفاده شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به فقرا و مستمندان اظهار داشت: مسلمانان براساس توصیه‌های دین مبین اسلام و ائمه اطهار(ع) باید مقداری از اموال و درآمد سالانه خود را برای مستضعفان و محرومان کنار بگذارند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، جهاد اصغر را مقدمه جهاد اکبر دانست و تاکید کرد: جهاد در راه خدا و جهاد در راه دفاع از مستضعفان و محرومان به نصرت الهی منجر می‌شود که توجه به جهاد اکبر باید مورد توجه مسلمانان و مومنان همواره قرار داشته باشد.

امام جمعه موقت بوشهر، شجاعت و نترسی را از ویژگی‌های انسان مومن و جهادگر دانست گفت: کشورهایی که نمی‌توانند در برابر استکبار مقاومت و مبارزه کنند به سبب ترس و واهمه آنها است که کشورهای استکباری برای آنان رعب و وحشت ایجاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام دشتی با بیان اینکه کشورهای مسلمان از استکبار دلهره و ترس دارند خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم مسلمانان نباید در هیچ مرحله‌ای از کشورهای استکباری ترس و واهمه داشته باشند مانند امام راحل و یارانش که بدون ترس در برابر ظلم ستم‌شاهی و مستکبران ایستادند و نصرت الهی فراهم شد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه روحیه نترسی امام راحل باید به عنوان الگو در جوامع اسلامی ارائه شود تاکید کرد: شناخت دشمن و ایستادگی در برابر آنان یکی از ویژگی‌های مسلمانان است و در این میان نباید از مکر و حیله دشمن غافل شد.

امام جمعه موقت بوشهر، سخنان رئیس جمهور آمریکا علیه ایران اسلامی را مضحک دانست و تصریح کرد: هر چند ترامپ خود را به عنوان مترسکی در جهان ارائه داده ولی پشت این ترفند و خیمه شب بازی‌ها مکرها، حیله‌ها و نقشه‌ها طراحی شده که نباید غافل شد.

حجت‌الاسلام دشتی با بیان اینکه ترفندهای دشمنان منجر به جنگ نظامی نمی‌شود افزود: هر چند این ترفندها منجر به جنگ نظامی نمی‌شود ولی جنگی که پشت این توطئه‌ها قرار گرفته کمتر از جنگ نظامی نیست که هشداری برای غافل نماندن از دشمن است.

وی، با تاکید بر توجه به تقویت توان دفاعی کشور بیان کرد: توان موشکی و دفاعی کشور به کوری چشم دشمنان باید تقویت و هر روزپرتوان‌تر شود.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه اروپا و آمریکا در یک مسیر و برنامه حرکت می‌کنند خاطر نشان کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی دستشان در یک کاسه است که موضوع برجام از آن جمله است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بد عهدی آمریکایی ها در موضوع برجام افزود: اگر طرف مقابل برجام را پاره کرد ما آن را ریزریز می‌کنیم.

دشتی به هفته کمک به مردم محروم و ستم دیده یمن و میانمار پرداخت و تصریح کرد: از 28 مهر تا پنج آبان به عنوان هفته کمک به مردم مسلمان و ستم دیده یمن و میانمار تعیین شده که در این زمینه ستادی در کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی با تاکید بر مشارکت همگانی برای کمک به مردم میانمار و یمن گفت: ستاد پشتیبانی مردمی یمن و میانمار در استان بوشهر زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده و در این راستا ستادی در شهرها زیر نظر ائمه جمعه فعالیت می‌کند که لازم است مردم در این حرکت خداپسندانه مشارکت کنند.

امام جمعه موقت بوشهر ضمن تبریک بر گراوند به عنوان استاندارد جدید بوشهر بر توجه به همه ظرفیت‌های استانی برای پیشرفت و توسعه تاکید کرد و افزود:با توجه به آشنایی گراوند از استان بوشهر انتظار می‌رود از همه ظرفیت‌ها از جمله نخبگان علمی و فرهنگی برای توسعه و پیشرفت استان بوشهر از جمله نماینده ولی فقیه در استان بوشهر استفاده شود.

دشتی با تاکید بر تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی افزود: توجه به طرح‌های عمرای، اقتصادی و زیربنایی از جمله اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار بگیرد و گام‌های بلندی در این عرصه برداشته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 28 مهر 96، کد مطلب: 1551043:www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین