پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در بحث قضایی در دادسرای قزوین 41 درصد پست بلاتصدی داریم یعنی از 181 نفر، 81 نفر بلاتصدی هستند.

شعار سال: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در بحث قضایی در دادسرای قزوین 41 درصد پست بلاتصدی داریم یعنی از 181 نفر، 81 نفر بلاتصدی هستند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بازدید حجت‌الاسلام قدرتی، رئیس‌کل دادگستری استان از دادسرای قزوین بیان کرد: روایت داریم که امام حسین (ع) می‌فرماید: حوائج مردم به‌سوی شما می‌آید و شما در جایگاهی حضور دارید که محل رجوع برای گرفتاری مردم هستید، مسئولیت از فرصت‌های الهی و نعمت پروردگار متعال است ازاین‌رو اگر خسته شوید این نعمت را تبدلی به نقمت می‌کند و یا به غیر واگذار می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند سبحان را شاکریم که در دادسرای عمومی و انقلاب در این جهت گام برمی‌دارند، باید سپاسگزار این نعمت باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در تمجید از رئیس سابق دادگستری استان وی را فردی فرهیخته، اندیشمند، پیگیر، ساعی، علاقه‌مند و باانگیزه خواند و عنوان کرد: در دوران مدیریت ایشان اقدامات مختلفی برای کاهش موانع و افزایش امکانات برداشته شد و برخی مشکلات کاهش‌یافته و همچنان با تنگناهایی مواجه هستیم.

وی اعلام کرد: در بحث قضایی در دادسرای قزوین 41 درصد پست بلاتصدی داریم یعنی از 181 نفر، 81 نفر بلاتصدی هستند، این موضوع با توجه به کثرت کار موجب شده تا با مشکلاتی مواجه باشیم.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: همچنین در بخش اداری 49 درصد پست بلاتصدی داریم که ازلحاظ میزان کاری که در دادسرای قزوین انجام می‌دهند، با تعداد مراجعه‌کننده قابل‌مقایسه نیست چراکه دادسرای استان با 90 کارمند و میانگین دو هزار مراجعه‌کننده در رتبه نخست پاسخگویی به مردم با کمترین نیرو قرار دارد.

وی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری در استان قزوین 133 هزار و 997 پرونده رسیدگی شده است که 34 هزار و 350 پرونده در دادسرای شهرستان قزوین مطرح‌شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: این سخن بدان معناست که 25 درصد از کار استان در مرکز استان انجام‌شده درحالی‌که در مرکز استان 25 درصد تجهیزات و امکانات دادسرا را نداریم بلکه تنها 18 درصد از امکانات استان را داریم.

وی افزود: 21 درصد از امتیازات «سی.ام.اس» استانی مربوط به تلاش و کوشش همکاران دادسرای مرکز استان است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی گفت: آنچه مدیران ما را آزار می‌دهد این است که علیرغم اینکه جزو 6 استان کشور هستیم ولی در استان قزوین به ازای هر 30 هزار نفر یک شعبه تحقیق داریم حال‌آنکه در خیلی از استان‌ها به ازای هر 15 هزار نفر یک شعبه تحقیق دارند به‌طوری‌که در استان با یک‌میلیون و 300 هزار نفر جمعیت تنها 44 شعبه تحقیق داریم این میزان کار نیاز به پیگیری موضوع دارد.

وی یادآور شد: یکی از نیازهای دادسرای قزوین برای ارائه خدمت، فضای مناسب است چراکه در حال حاضر فضای دادسرای قزوین بسیار محدود و برای ارائه خدمت با تنگناهایی مواجه هستیم که چنین شرایطی همکاران اداری و قضایی و مردم را به‌زحمت می‌اندازد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:968-390-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین