پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عراق کشور مهمی است و هر کاری که در جهت تضعیف آن باشد با مخالفت جمهوری اسلامی ایران مواجه می شود و هر چه در جهت تقویت باشد با حمایت ایران مواجه می شود.

شعارسال : علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار خود با فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیدار خوبی داشتیم، طی این ملاقات گفت و گوهای مختلفی راجع به روابط دوجانبه، همکاری های منطقه ای و بین المللی داشتیم.
وی گفت: در عین حال یکبار دیگر تاکید کردیم بر اینکه خط مقاومت همچنان در برابر توطئه های صهیونیسم و آمریکا ایستاده و با مقاصد شیطانی که آنها در جهت تجزیه و تضعیف کشورهای منطقه اعمال میکنند مقابله خواهیم کرد.
ولایتی با اشاره به سفر هیات بلند پایه ای از حماس به تهران در روزهای اخیر و سفر قریب الوقوع حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به ایران، گفت: این دیدارها که با فواصل کم صورت می گیرد در جهت توافق با سیاست های اصلی کشورهای منطقه ، یعنی حمایت از دولتهای قانونی و ملتهای منطقه است و ادامه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: دولت و ملت عراق موفق شدند بر یک توطئه بزرگ که پشت آن صهیونست ها و آمریکا بودند پیروز شوند و در سوریه هم دولت و ملت و حامیان و متحدان آنها توانستند در دیرالزور پیروزیهایی به دست آورند . انشالله این پیروزی ها به سمت رقه ادامه خواهد داشت و نهایتا آمریکایی ها را هم از سوریه اخراج خواهند کرد.
ولایتی افزود: سوال مشترک ما این است که به چه دلیلی آمریکایی ها 12پایگاه در خاک سوریه بدون اجازه دولت آن کشور ایجاد کرده اند که البته مشخص است که هدف آنها تجزیه سوریه است.
وی گفت: همانطور که آمریکایی ها در عراق شکست خورده اند در سوریه هم شکست خواهند خورد و علی رغم تلاش هایی که آمریکایی ها در تفرقه اندازی میان کشورهای جبهه مقاومت دارند، این جبهه هر روز مقاوم تر خواهد شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر بیانیه اقلیم کردستان و تعلیق همه‌پرسی گفت: این مساله پیش بینی میشد که به این سمت برود چرا که اکثریت مردم عراق و کرد خواهان اتحاد و همبستگی ملی و حفظ تمامیت و ارضی عراق هستند.
ولایتی ادامه داد: شاهد بودیم بدون هیچ گونه خون ریزی کرکوک و سایر مناطق را تحویل دولت قانونی عراق دادند و با کمک ارتش و حشد الشعبی و دیگر نیروهای مردمی تمامیت ارضی عراق یکبار دیگر تثبیت شد. ما از ابتدا هم از آقای بارزانی می خواستیم که همه پرسی را لغو کند زیرا که این همه پرسی نه به مصلحت کردهای عراق و نه سنی ها و شیعیان بود.
وی افزود: مصلحت تمام عراقی ها این است که همانطور که طی قرون مختلف با هم متحد بودند، همچنان متحد بمانند‌. کشور عراق کشور مهمی است و هر کاری که در جهت تضعیف آن باشد با مخالفت جمهوری اسلامی ایران مواجه می شود و هر چه در جهت تقویت باشد با حمایت ایران مواجه می شوند.
فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه بامداد سه شنبه وارد تهران شده و با تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3 آبان 1396، کدخبر: 82707996 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین