پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
یک عضو فراکسیون امید اظهار داشت: نگاه فراکسیون امید به اردکانیان مثبت است اما در مورد غلامی مخالفان و موافقان شانه به شانه هم پیش می روند و جو غالبی وجود ندارد.

شعارسال: علیرضا رحیمی نماینده تهران به ارزیابی وزیر پیشنهادی نیرو پرداخت و گفت: آقای دکتر اردکانیان به لحاظ علمی، تحصیلات و سوابق مدیریتی و اجرایی در حوزه آب فعالیت داشته وعلاوه بر این در وزارت نیرو کار کرده و اشراف بسیار خوبی نسبت به این وزارتخانه دارد. البته اشراف اردکانیان نسبت به آب بیشتر از برق است اما نسبت به برق هم بیگانه نیستند. اردکانیان یک دوره قائم مقام وزارت نیرو بود و دو دوره معاونت وزارت نیرو را در دولت هشتم برعهده داشت که اینها نشان دهنده تسلط او در این حوزه است.


وی ادامه داد: در چند سال گذشته که اردکانیان در خارج از کشور حضور داشت رییس انیستیتو زیست محیطی سازمان ملل بود. در آنجا آقای اردکانیان توانست با موفقیت کامل در حوزه میان رشته‌ای بین خاک، آب و پسماند دانشکده موفقی را تاسیس و مدیریت کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اردکانیان در حوزه آب یک برند بین‌المللی شناخته شده است، تصریح کرد:  نگاه فراکسیون امید این است که اردکانیان به طور قطع می تواند چالش های فنی، زیر بنایی، مدیریتی، مالی و انسانی وزارت نیرو را  به شایستگی مدیریت کنند و بخش وزارت نیرو را از پیچ خطرناک تاریخی نجات دهد.

رحیمی با بیان اینکه پیام دانشجویان در خصوص وزیر پیشنهادی علوم دریافت شد، خاطرنشان کرد: آقای دکتر غلامی در فراکسیون امید حضور پیدا کرد و توضیحاتی را ارائه داد. ما به دغدغه دانشجویان احترام می گذاریم و پیام آنها توسط نمایندگان و مجلس دریافت شده و تاکید ما این است که آقای غلامی به مواردی که دانشجویان مطرح می‌کنند پاسخگو باشد و توضیحات اقناعی به نمایندگان بدهد.

وی یادآور شد: به نظر می رسد در فضای بیرون از مجلس و از سوی جامعه دانشجویی کشور سازمان‌دهی در شبکه های اجتماعی بر علیه آقای غلامی انجام می شود. منتها برای نمایندگان صرف پیامک اگر چه مورد توجه و نظر قرار دارد اما کفایت نمی‌کند. مستندات بسیار مهم است و قاعدتا اگر کل دانشجویان دانشگاههای کشور هم متعهد شوند و پیامک بفرستند هم‌وزن با یک مستند حقوقی نیست.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه مجلس با فضاسازی در شبکه‌های اجتماعی بیگانه نیست، گفت: فضاسازی در حوزه‌های مختلفی اتفاق می‌افتد و اگرچه ممکن است نشان‌دهنده فریاد مظلومیت بخش‌های مختلف جامعه باشد اما در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور بحث مستندات مطرح است. دانشجویان منتقد غلامی وزیر پیشنهادی علوم باید بتوانند نمایندگان را از هر طیف قانع کنند و بنابر مستندات اعلام کنند که وزیر پیشنهادی علوم ضعف دارد و یا نکته‌ای در سابقه‌اش وجود دارد که این مستندات حتما در رای و نظر نمایندگان تاثیر خواهد گذاشت.

رحیمی خاطرنشان کرد: در فراکسیون امید جو غالبی در خصوص غلامی وزیر پیشنهادی علوم وجود ندارد و مخالف و موافق شانه به شانه هم جلو می روند.

وی به ارزیابی فراکسیون امید از وزیرپیشنهادی نیرو اشاره کرد و گفت: در مورد آقای اردکانیان وضعیت مثبت است و نگاه سازنده‌ای وجود دارد و موردی برای نگاه منفی به ایشان در فراکسیون امید ندیدم. البته در فضای عمومی مجلس هم نسبت به ایشان همین جو حاکم است.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: به نظر می رسد آقای اردکانیان رای می آورند اما در خصوص آقای غلامی الان نمی توان پیش‌بینی کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 6 آبان 96، کدخبر: 143707 ، www.etemadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین