پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
سخنگوی ستاد اربعین از تلاش 25 هزار نفر برای عبور بدون گذرنامه از مرز خبر داد.

شعارسال: شهریار حیدری سخنگوی ستاد اربعین در توضیح هماهنگی های صورت گرفته برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین گفت: برای هماهنگی امور مربوط اربعین 13 کمیته  از جمله حمل و نقل و سوخت، کمیته امنیتی و انتظامی،با محوریت نیروی انتظامی و ترافیک ، کمیته زیرساخت و توسعه ، امداد و نجات و ... است.

به گفته ی او این کمیته ها زیر مجموعه ستاد مرکزی عراق فعالیت می کنند و همچنین شهرداری شهر هایی مانند کرج و مشهد هم در برگزاری این مراسم همکاری می کنند.

او ادامه داد: همه کمیته ها موظفند به صورت روزانه به ستاد اربعین گزارش دهند و علاوه بر این کمیته ها 31 ستاد استانی اربعین نیز با کارگروه های مختلفی مشغول به کارند، همچنین برای مناطق استان های معین درنظر گرفته ایم یعنی بخشی از امکانات استان متناسب با وضعیت جغرافیایی در آن‌جا متمرکز می شود.

حیدری با بیان اینکه مدیریت اربعین به وسعت جغرافیای کل کشور است ادامه داد: درحال حاضر بسیاری از ایران ورود و خروج می کنند، از جمله زائران افغانستان و عراق که در ایران به عنوان مقیم قانونی مهمان هستند.

 سخنگوی ستاد اربعین افزود:  در حال  حاضر تنها 80 هزار تبعه در کشور هستند و بیش از 60 هزار نفر عازم کربلا شده اند، با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تجربیاتی که تا کنون داشته ایم تا امروز به مشکل خاصی برنخورده ایم.

او همچنین به میزان تصادفات در جاده های منتهی به مرزهای غربی کشور اشاره کرد و گفت:  تعداد تصادفاتی که تا امروز داشته ایم با توجه به میزان تردد و تصادفات جاده ای در کشور عدد طبیعی است.

حیدری اظهار کرد:  تا کنون نزدیک به 12 هزار اتوبوس و 120 هزار خودرو شخصی و عمومی مستقر یا در تردد در نزدیکی مرزها را داشته ایم ، نباید فراموش کرد که انجام  هماهنگی های پروژه ای مانند اربعین کار آسانی نیست و برای ارزیابی و زیر مجموعه شاید حتی ده سال وقت نیاز باشد.

او در خصوص باند های جعل گذرنامه نیز گفت: امسال دو کیس مهم که اقدام به جعل گذرنامه می کردند شناسایی و دستگیر شدند، ونکته مهم در این خصوص این بود که قبل از اینکه این باند ها به هدف خود برسند دستگیر شدند. تا کنون نیز در هر جایی که نیاز بوده است وزارت اطلاعات، سپاه و مرزبانی به کمک نیرو های انتظامی آمده است.

سخنگوی ستاد اربعین در پایان با یادآوری اینکه امکان عبور از مرز ها بدون داشتن گذرنامه ممکن نیست گفت: عبور بدون گذرنامه از مرزها رفتار غلطی است که کشور ایران در صورت وقوع این اتفاق باید تا مدت ها پاسخگو باشد، تا همین امروز 25 هزار نفر از زائران بدون گذرنامه به پشت مرزها انتقال داده شده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 16 آبان 96، کد خبر: 634013، www.bornanews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کمیل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
اگه یه بستر مناسبی درست شه این همه حادثه نمیبینیم دیگه.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین