پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۵۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو حمایت خود را از طرح ایجاد دو مرکز فرماندهی نظامی جدید با هدف حراست مؤثرتر از اروپا در برابر بروز هرگونه تعارض احتمالی با روسیه اعلام کردند.

شعارسال : به نقل از رویترز، اعضای «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»- NATO- روز چهارشنبه از طرحها برای ایجاد دو مرکز فرماندهی نظامی جدید با هدف حراست مؤثرتر از قاره اروپا در برابر هرگونه تعارض احتمالی با روسیه اعلام حمایت کرده و بدین ترتیب، زمینه ساز بزرگترین توسعه نظامی برای این ائتلاف طی دهه های اخیر شدند.

مقامات ناتو اعلام کردند که وزرای دفاع کشورهای عضو این ائتلاف نظامی با امید به افزون سازی عامل بازدارندگی ناتو در برابر روسیه، با ایجاد یک مرکز فرماندهی در اقیانوس اطلس و یک مرکز فرماندهی لجستیکی موافقت کردند.

مقامات ناتو هدف از استقرار این مراکز فرماندهی جدید را «افزایش سرعت واکنشها» به تهدیدات علیه اروپا عنوان کردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در یک کنفرانس خبری گفت: «برای ائتلاف فراآتلانتیکی ما این مسئله [افزایش سرعت واکنشها] امری حیاتی است. این مسئله به نحوه جابجایی و حرکت نیروها در عرض اقیانوس اطلس و چگونگی حرکت نیروها در سرتاسر اروپا مرتبط است».

گفتنی است که هزینه های استقرار این مراکز فرماندهی جدید تا سال ۲۰۱۸ میلادی مورد بحث قرار نخواهد گرفت؛ اما این پایگاههای منطقه ای جدید از حمایت گسترده ای در میان اعضای ناتو برخوردار است و از تمرکز ناتو بر کارکرد سنتی خود که همان دفاع از قلمروی اعضای این ائتلاف است، حکایت می کند.

دیپلماتهای بلندپایه با اشاره به تمایل آلمان برای استقرار مرکز فرماندهی لجستیکی ناتو در خاک خود خاطرنشان کردند که آلمان به دلیل احاطه داشتن بر اروپای مرکزی دارای یک موقعیت استراتژیکی است که به این کشور در صورت بروز هرگونه تعارض، امکان جابجایی و حرکت سریع تجهیزات و پرسنل نظامی را از ورای مرزها می دهد.

این دیپلماتها در ادامه تصریح کردند که اعضای برخوردار از نیروی دریایی همچون پرتغال، اسپانیا، فرانسه و آمریکا ممکن است میزبان فرماندهی نظامی اقیانوس اطلس باشند؛ هرچند که هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

مقامات نظامی ناتو همچنین اعلام کردند که کشورهای عضو این سازمان با تهیه و تدارک تسلیحات سایبری برای فرماندهان ارشد این ائتلاف نظامی جهت استفاده در عملیاتها و مأموریتهای نظامی موافقت کردند؛ که این امر به طور بالقوه و برای نخستین بار به این ائتلاف امکان می دهد هکرهای رایانه را به خدمت بگیرند.

این گام جدید به پیروی از تصمیم سال گذشته ناتو برای ایجاد عرصه ای جدید از نبرد (نبرد سایبری) در کنار سایر عرصه های نبرد- زمینی، هوایی، دریایی- برداشته شده است؛ هرچند که تاکنون فرماندهان نظامی ناتو تنها به انجام مأموریتهای دفاعی در این عرصه محدود بوده اند.

طبق توافق منعقده میان وزرای دفاع ناتو، فرماندهان این ائتلاف نظامی در حال حاضر می توانند از کشورهای عضو همچون آمریکا و انگلیس بخواهند که یک سرور یا یک وبگاه متخاصم را از کار بیاندازند؛ حتی اگر جزئیات مربوط به این درخواست به طور رسمی اعلام نشود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 17 آبان 1396، کدخبر: 4139166، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
روسیه و ایران و چین هم میتوانند اتحادی مشابه ناتو در جهان به وجود بیاورند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین