پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های این سازمان برای پایان‌دادن به محاصره یمن از سوی عربستان خبر داد.

شعارسال : به نقل از العهد، سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی برای پنجمین روز متوالی یمن را کاملاً محاصره کرده است و این امر منجر به بسته شدن بیمارستان‌ها در این کشور شده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در نشستی خبری گفت: طی 72 ساعت گذشته تماس‌هایی در سطوح مختلف بین سازمان ملل متحد و مقامات سعودی برای رفع این محاصره صورت گرفت و واضح است که تلاش‌ها و تماس‌های ما هدف را محقق نکرد، زیرا محاصره ادامه دارد.

این مقام سازمان ملل تأکید کرد که کمک‌های بشردوستانه از روز پنجم نوامبر (یکشنبه 14 آبان) تاکنون به یمن نرسیده است و برخی از گزارش‌ها از بسته شدن بیمارستان‌ها در پی ناتوانی آن‌ها در پرداخته هزینه رو به افزایش سوخت، حکایت دارد.

این در حالی است که «مارک لوکوک» رئیس بخش کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، که ماه گذشته به یمن سفر کرده بود، روز چهارشنبه به‌درخواست سوئد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد حاضر شد و پشت درهای بسته گزارشی در این زمینه به اعضای شورا ارائه کرد.

لوکوک پس از این نشست به خبرنگاران گفت: «به اعضای شورای امنیت گفتم اگر این تدابیر (محاصره یمن) لغو نشوند در یمن قحطی خواهد شد؛ بزرگ‌ترین قحطی، که دنیا طی ده‌های اخیر با آن مواجه بود و میلیون‌ها نفر قربانی خواهند شد».

به‌دنبال شلیک موشک بالستیک دوربرد به فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در حومه ریاض از سوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ائتلاف متجاوز به‌رهبری عربستان سعودی، دوشنبه تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی  و دریایی یمن را مسدود کرد.

 

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:19 آبان 96، کد خبر: 1569488،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین