پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کالاهای وارداتی که فاقد برچسب اصالت بوده مورد تائید وزارت بهداشت نیست.
شعارسال: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کالاهای وارداتی که فاقد برچسب اصالت بوده مورد تائید وزارت بهداشت نیست.

دکتر رضا سپهوند اظهار کرد: برخی از فراورده‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق در بازار وجود دارد که از مبادی غیرقانونی وارد کشور می‌شوند. این در حالیست که هیچ اطلاعاتی از شرایط تولید، نگهداری و محل این مواد در دست نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه آنچه به عنوان فرمولاسیون از آن نام می‌بریم در سطح سلامت مؤثر بوده و یا آن را به مخاطره می‌اندازد، اضافه کرد: مواد آرایشی و بهداشتی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند ممکن است با همان برند معروف باشد که از محتویات و فرمولاسیون آن بی‌خبریم و ایمنی و سلامت آن معلوم نیست.

سپهوند، شرایط نگهداری را یکی از پایه‌های سلامت مواد غذایی عنوان کرد و یادآور شد: اگر شرایط نگهداری و حمل و نقل درست نباشد، سلامت محصول به مخاطره می‌افتد و شهروندان نباید رغبت و استقبال از این نوع محصولات داشته باشند.

وی تاکید کرد: به دلایل مختلف در جامعه جنس خارجی را بیشتر از داخلی می‌پسندند پس باید برای رضایت مشتری کیفیت محصولات داخلی را افزایش داده و به مردم گوشزد کنیم که هر کالایی که از خارج وارد کشور می‌شود لزوما بهتر نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: آنچه به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود بالای 90 درصد تقلبی است و براساس آزمایش‌هایی که در آن انجام شده ممکن بوده محصولات لیبل و برندی معروفی داشته باشند اما محتویات آن چیزی دیگر بوده که با برچسب هم‌خوانی ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: کالای قاچاق معتبر نیست و سلامت محتویات آن برای ما محرز نیست.

سپهوند با اشاره به اینکه کالاهای وارداتی که فاقد برچسب اصالت بوده مورد تائید وزارت بهداشت نیست، توصیه کرد: مردم از کالاهایی که برچسب اصالت ندارند و مورد تایید وزارت بهداشت نیست استفاده نکنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 آبان 1396، کدخبر: 96082111760، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین