پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۳
مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: وجود نشانگرهای رنگی می‌توانند به مصرف کننده این امکان را دهد محصولاتی را که سلامتش را به خطر نمی‌اندازد انتخاب کند.

شعار سالمدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: وجود نشانگرهای رنگی می‌توانند به مصرف کننده این امکان را دهد محصولاتی را که سلامتش را به خطر نمی‌اندازد انتخاب کند.

فرزانه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنابا بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری معاونت غذا و دارو کاهش قند، چربی، نمک و مبارزه با کالاهای قاچاق و ترویج نشان ایمنی در محصولات غذایی است، افزود: در بحث نشان ایمنی محصولات غذایی به منظور کاهش قند، چربی و... فرمولاسیون، محصولات تولید شده درکارخانه‌هاکنترل می‌شود.با کنترل محصولات کارخانه‌ای میزان نمک، چربی، اسیدهای چرب ترانس و قند کاهش می‌یابد.

حیدری با بیان اینکه سفیران سلامت در مراکز بهداشتی فعالیت دارند تا خانواده‌ها را ترغیب کند، گفت: فرهنگ استفاده از مواد غذایی ضروری است چراکه محصولات دارای قند، چربی، نمک و اسید چرب ترانس باید کنترل و سپس خریداری کنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی معاونت غذا و داروی لرستان اضافه کرد: برای همین مساله نشانگر رنگی تغذیه‌ای بر روی محصولات چاپ شده است.هر مصرف کننده با توجه به شرایط فیزیکی و میزان نوع فعالیت خود از بین دو تا محصول یکسان، محصولی را که شرایط ایمنی‌تر نسبت به سایر محصولات دارد انتخاب می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود بیماری‌های خاص، سن فرد و نوع بیماری‌های افراد وجود نشانگرهای رنگی می‌توانند به مصرف کننده این امکان را دهد محصولاتی را که سلامتش را به خطر نمی‌اندازد انتخاب کند.

حیدریبا بیان اینکه یک سری از محصولات هستند که به صورت قاچاق وارد می‌شوند و آن شرایط لازم بهداشتی را طی نکرده و وارد کشور شدند در حالیکه بایدحتماً برچسب اصالت کشوری و یونیک بر روی محصول وجود داشته باشد، عنوان کرد: با رعایت این موارد می‌توان به اصل بودن محصول پی برد یا افراد کد چندرقمی را به سامانه تی‌تک بفرستند و یا 16 رقم قسمت اسکراش را به شماره 20008822 پیامک کنند و بعد از مدتی پیام اصالت کالا ارسال و مشخص می‌شود که تقلبی بوده یا اصل است.

وی گفت: سفیران سلامت از بین خانواده‌ها انتخاب شدند تا تمام موارد آموزشی از طریق این آنها به سطح دانش خانواده‌ها منتقل شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 20 آبان 96، کدمطلب: 3972492 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین