پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: سكته‌هاي حاد مغزي و قلبي دومين دليل شايع مرگ و مير در كشور است.

شعار سالمعاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: سكته‌هاي حاد مغزي و قلبي دومين دليل شايع مرگ و مير در كشور است.

 دکتر پیمان آسترکی در سمينار يك روزه سكته حاد مغزي، اظهار کرد: اهميت اين موضوع باعث شده تا به صورت ويژه و جدي در برنامه معاونت درمان قرار گيرد.

وي ادامه داد: كد 724 از ابتداي سال 1395 در برنامه قرار گرفت و البته نيازمند الزاماتي است كه مي بايست در محل مورد درمان موجود باشد.

آستركي خاطرنشان كرد: براي اين موضوع بايد تخت اختصاصي در مركز اورژانس مورد نظر قرار داشته باشد كه خوشبختانه با پيگيري‌هايي كه صورت داديم توانستيم در بيمارستان شهداي عشاير خرم‌آباد آن را راه‌اندازي كنيم.

معاون درمان دانشگاه بیان کرد: براي تزريق داروي RTBA زمان طلايي 3 ساعت است و از زمان شروع به كار در خرم‌آباد 12 بيمار داشتيم كه 11 تن از آنها با برنامه‌هاي درماني با پاي خودشان به منزل برگشتند.

وي رعايت زمان طلايي و مديريت آن براي بيماران كد 724 را چه در زمان رساندن به مركز درماني و چه در زمان درمان مهم ترين فاكتور اين برنامه قلمداد كرد و در ادامه گفت: بعد از رعايت زمان طلايي تربيت و به كارگيري نيروهاي متخصص ديگر ضرورت اجراي اين برنامه است.

آستركي خاطرنشان کرد: براي اين مهم متخصصين نورولوژي دوره هاي ويژه ي برخورد با اين گونه بيماران را در وزارت گذرانده و آماده ي توزيع در مركز استان و شهرستان‌ها هستند.

معاون درمان دانشگاه همچنين به نقش كليدي و مهم مركز فوريت‌هاي پزشكي در ارائه خدمت به اين گونه بيماران اشاره كرد و گفت: اميدوارم با اجرا و نهادينه كردن اين برنامه در سراسر استان بتوانيم به مردم بهتر از هر زمان ارائه خدمت كنيم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 11 آبان 96، کدمطلب:968-3784-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین