پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
لوتئین، با نام مستعار "ویتامین چشم،" یک نوع از آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی است که شناخته شده ترین ماده برای حفاظت از سلامت چشم است.

شعار سال: لوتئین در مواد غذایی با رنگ روشن مانند میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

همراه با یکی دیگر از آنتی اکسیدان های تقویت کننده دید چشم، به نام زیگزانتین، لوتئین در مواد غذایی پیشگیری کننده از سرطان یافت می شود، مانند کلم، بروکلی و بسیاری دیگر از سبزیجات سبز، زرده تخم مرغ و میوه های ترش.

بدن نمی تواند این مواد را خودش ترشح کند، پس حتماً باید آن ها را از رژیم غذایی تهیه کرد.

کمبود لوتئین موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری های وابسته به سن، از جمله از دست دادن بینایی و یا اختلالات مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می شود.

لوتئین از سلول های سالم با متوقف کردن رشد سلول های بدخیم محافظت می کند.

حتی در افرادی که مبتلا به مشکلات چشمی و بینایی هستند، پیروی از رژیم غذایی غنی از لوتئین می تواند از پیشرفت بیماری آن ها جلوگیری کند.

گذشته از حفاظت از چشم، لوتئین برای کمک به جلوگیری از اختلالات پوستی، انواع مختلفی از سرطان از جمله سرطان کولون یا سینه، دیابت نوع دو و عوامل خطر مرتبط با بیماری عروق کرونر قلب نیز استفاده می شود.

هفت ماده ضـد سرطان‌ طبیعی

مزایای لوتئین


محافظت از چشم


محافظت در برابر اختلالات چشم مانند دژنراسیون ماکولا از خواص این ماده است.

لوتئین یک درمان طبیعی برای دژنراسیون ماکولا (AMD)است، که در میان افراد مسن شایع ترین علت کوری محسوب می شود. برآوردها نشان می دهد که بیش از 25 میلیون نفر در سراسر جهان به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن و یا آب مروارید دچارند.

لوتئین با فیلتر کردن درصدی از نور UV با طول موج کوتاه که آثار مخرب روی چشم دارد، از آن محافظت می کند.

مطالعات نشان می دهند که مصرف لوتئین و زیگزانتین همراه با ویتامین E به طور قابل توجهی خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد.

دیگر مزایای لوتئین برای سلامت چشم شامل کاهش خستگی چشم، کاهش حساسیت به نور، کمک به نگه داشتن لنز و شبکیه چشم در تراکم مناسب و تقویت بافت چشم است.


محافظت از پوست

لوتئین با فیلتر طول موج های پر انرژی از نور مرئی، موجب حفظ سلامت پوست و مبارزه با سرطان پوست می شود.

لوتئین حفاظت قابل توجهی در برابر آسیب های پوستی ناشی از نور، مانند نشانه های پیری و به طور بالقوه سرطان پوست نشان می دهد.


بهبود دیابت

بر اساس برخی مطالعات، لوتئین و سایر کاروتنوئیدها به کنترل قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت و بروز عوارض مرتبط کمک می کنند.

مبارزه با دیابت با علم گروه خونی


کاهش خطر سرطان

برخی شواهد نشان می دهند که افرادی که به میزان کافی لوتئین از رژیم غذایی خود دریافت می کنند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، دهانه رحم و ریه قرار خواهند گرفت. این ماده که به فراوانی در سبزیجات یافت می شود، در درمان سرطان نیز موثرند.

مبارزه با سرطان با علم گروه خونی
نقش تخم مرغ در مقابله با سرطان سینه


حفظ سلامت قلب

کاروتنوئیدها، از جمله لوتئین می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی کمک کند.

از آنجا که لوتئین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است، به نظر می رسد که با کاهش التهاب، که یک علت زمینه ای از بیماری عروق کرونر قلب است، موجب حفظ سلامت قلب می شود.

مطالعات انجام شده توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان می دهد که سطوح پایین لوتئین در خون ممکن است موجب ضخیم شدن دیواره عروق شود. این امر موجب گرفتگی عروق و حمله قلبی می شود.

مبارزه با بیماری های قلبی عروقی با علم گروه خونی


بهترین منابع لوتئین

کلم، شلغم، اسفناج، کلم بروکلی، کلم بروکسل، ذرت، لوبیا سبز، تخم مرغ، پاپایا


دقت کنید که حتماً مواد غذایی ذکر شده را بر اساس گروه خونی خود انتخاب کرده و میل کنید. بدین منظور توصیه می شود حتماً کتاب زیر را تهیه و مطالعه کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت محصولات جام نور طلایی، تاریخ 18 مهر 94، کد مطلب: 8429: www.oabab.net


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین