پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
رئیس انجمن سکته مغزی ایران توضیحاتی را درباره نتایج منتشر شده یک مطالعه جدید مبنی بر افزایش زمان طلایی درمان سکته مغزی از حداکثر ۶ ساعت به ۶ تا ۲۴ ساعت ارائه کرد.

شعار سال: بابک زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فانا با اشاره به اینکه نتایج این مطالعه در کنگره پراگ در اردیبهشت ماه امسال ارائه شده که حاصل مطالعه انجام شده از سوی چند کشور بود، گفت: نتیجه این مطالعه که به صورت DAWN انجام شده این است که ممکن است در برخی موارد خاص درمان سکته مغزی بین ۶ تا ۲۴ ساعت بعد از وقوع سکته نیز امکان‌پذیر باشد.

وی افزود: شرایط خاص منظور این است که یک نوع MRI خاص انجام شود که از طریق آن می‌توانند تشخیص بدهند، خون کم به مغز می‌رسد اما هنوز اتفاقی در فرد نیفتاده و سکته رخ نداده است. در این صورت اگر تزریق آمپول در فرد اثر نداشته باشد یک پروتکل MRI خاص را انجام می‌دهند که احتمالا امکان درمان فرد دچار سکته مغزی بعد از ۶ ساعت اولیه نیز وجود خواهد داشت.

زمانی گفت: در حال حاضر درمان سکته مغزی به این شکل است که یا فرد با تزریق وریدی درمان می‌شود و یا اینکه فرد درمان نمی‌شود و یا دیر برای درمان آورده می‌شود که در این صورت از روش ترومبکتومی استفاده می‌شود که یک روش تهاجمی است و در آن لخته از فرد بیرون آورده می‌شود. در ایران نیز این روش وجود دارد و از آن استفاده می‌شود.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران افزود: البته نتایج این مطالعه هنوز در هیچ‌یک از گایدلاین‌های جهانی اعمال نشده است و کماکان زمان طلایی برای درمان سکته مغزی همان ۶ ساعت اولیه پس از وقوع سکته است و تمام تلاش نیز باید این باشد تا درمان وریدی در این فاصله زمانی انجام شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دارو و سلامت ، تاریخ انتشار 29 آبان96، کدمطلب:۱۰۵۸۶، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین