پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مسائل مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران و استعفای نخست وزیر لبنان با خبرنگاران صحبت کرد.

شعارسال :«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن رد درخواست ایالات متحده برای افزایش فشارها علیه ایران، گفت این اتحادیه هیچ برنامه‌ای برای بررسی تحریم‌های جدید علیه تهران ندارد.

 موگرینی با تاکید بر اینکه تحریم‌های جدیدی در دستور کار نیست، گفت: «ما نه امروز و نه هفته گذشته درباره تحریم‌های بیشتر از طرف اتحادیه اروپا علیه ایران، صحبت نکردیم

وی با بیان اینکه برنامه موشکی بالستیک ایران در دایره مباحث توافق هسته‌ای نبوده، تاکید کرد این موضوع هرگز در گفت‌وگوهای مقامات اروپایی با آمریکایی در ماه‌های اخیر مطرح نشده است.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» با اتخاذ رویکردی جدید و خصمانه‌تر علیه ایران، از کشورهای اروپایی خواسته با واشنگتن در اعمال هزینه بر برنامه موشکی ایران و حمایتش از گروه‌های مقاومت در منطقه، همراهی کنند.

مقامات اروپایی نیز گفته‌اند در صورتی با آمریکا درباره چنین مسائلی همراهی می‌کنند که این کشور توافق هسته‌ای ایران را ترک نکند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از «سعد الحریری» نخست وزیر مستعفی لبنان خواست هرچه سریعتر به کشورش بازگردد و به عربستان درباره دخالت در امور داخلی بیروت هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» موگرینی گفت: «ما از تمام نیروهای سیاسی می‌خواهیم تا به لبنان تمرکز کنند و هرچه می‌توانند به شهروندان این کشور خدمت کنند

وی در ادامه از الحریری خواست به لبنان بازگردد و همچنین تاکید کرد دولت وحدت ملی باید به دستاوردهای داخلی تمرکز کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاد ایران، تاریخ انتشار:23 آبان 1396، کدخبر: 971437،www.econews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین