پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یکی از دلایل عدم استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای صنایع بالا بودن نرخ سود آن ها به میزان 18 و 20 درصد است و به همین جهت بازسازی و نوسازی در واحدهای صنعتی شکل نگرفت.

شعار سال: نورالله حسن زاده در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات که امروز، 23آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مراسم روز صادرات فرصتی است تا علاوه بر تقدیر و تشکر از صادرکنندگان نمونه استان، مشکلات این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت بررسی شود.

وی افزود: واحدهای تولیدی، صنعتی و بازرگانی با مشکلات فراوانی مواجه هستند اما باید در همین شرایط و با وجود تحریم های گذشته و شرایط کنونی بتوانیم کارها را از پیش ببریم و نسبت به امر صادرات اقدام کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: در هفت ماه گذشته 10 میلیون و 751 هزار و 396 تن محصول به ارزش چهار میلیارد و 132میلیون و 514 هزار دلار از استان خوزستان صادر شد که از نظر وزنی شش درصد و از لحاظ ارزشی 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

حسن زاده عنوان کرد: محصولات پتروشیمی با دو میلیون و 800هزار تن به ارزش یک میلیارد و 30 میلیون دلار، محصولات معدنی با چهار میلیون 820 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 21 میلیون دلار، کشاورزی با یک میلیون و 38 هزار تن به ارزش 672 میلیون دلار، فلزات با یک میلیون و 576 هزار تن به ارزش 491 میلیون دلار، صنعت با 238 هزار تن به ارزش 102 میلیون دلار و صنایع دستی یک هزار و 413 تن به ارزش شش میلیون دلار صادرات استان خوزستان را شامل می شوند.

وی گفت: آمارها نشان می دهد استان خوزستان با سابقه ای که از آن برخوردار است، صادرات ناچیزی دارد. حجم سرمایه گذاری در حوزه صنعت خوزستان با قیمت های امروزی بیش از صد هزار میلیارد تومان است که با توجه به این سرمایه گذاری این میزان صادرات عدد بسیار پایینی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: صادرات به کشور عراق دو میلیون و 842 تن به ارزش یک میلیارد و 12 میلیون دلار است که علی رغم تلاش های زیاد صورت گرفته و برگزاری کارگروه توسعه صادرات شاهد مشکلاتی در حوزه جاده ها و مرزها هستیم و امیدواریم بخشی از اعتبارات برای حل این مشکلات از طریق ملی تأمین شود.

حسن زاده عنوان کرد: در همین شرایط باید توجه کرد اگر واحدهای صنعتی نتوانند همین میزان صادرات را به روز کرده و بازسازی کنند، در سال های آینده دچار مشکل خواهیم شد. ورود به بازارهای جهانی و رقابت شدید نیازمند تلاش مضاعف و تکنولوژی جدید است.

وی گفت: در حوزه سیمان و پتروشیمی، مواد خام صادر میشود اما باید دانست در این زمینه نیازمند سرمایه و تکنولوژی هستیم. شرایطی که برخی مجدد در حال تحمیل آن به کشور هستند، شرایط آسانی نیست. بنابراین باید تلاش شود منابع مالی را برای بازسازی و نوسازی به واحدهای تولیدی تزریق کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه از سال گذشته تسهیلاتی در قالب رونق تولید برای بازسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شد اما این واحدها نتوانستند از اعتبار درنظر گرفته شده استفاده کنند، گفت: یکی از دلایل عدم استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده بالا بودن نرخ سود آن ها به میزان 18 و 20 درصد است از این رو بازسازی و نوسازی در واحدهای صنعتی شکل نگرفت.

حسن‌زاده تصریح کرد: کمک های فنی و اعتباری تسهیلاتی هستند که استاندار خوزستان قول داده و امیدواریم در هفته های آینده شاهد ابلاغ آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری مشترک یکی از اقداماتی است که از گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شد؛ در همین راستا کارهای بزرگی در حوزه پایین دست و میان دست پتروشیمی ها آغاز شده و قرارداد مطالعات آن با پیگیری های استاندار به زودی منعقد خواهد شد. امیدواریم بتوانیم با سرمایه‌گذاری‌های مشترک بویژه با کشورهای دارای تکنولوژی هم دانش فنی، تکنولوژی و مدیریت را وارده کرده و هم بازارهای جهانی را بدست آوریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 24 آبان 96، کد مطلب: 96082414216: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین