پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۸۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
زنگنه گفت: اگر قرارداد امضا کنیم می‌گویند چرا با خارجی‌ها قرارداد امضا کردید و یک عده نیز فشار وارد می‌کنند که چرا تاخیر می‌کنید و وقتی هم امضا می‌کنیم باز هم به ما انتقاد می‌شود.

شعارسال:زنگنه گفت: اگر قرارداد امضا کنیم می‌گویند چرا با خارجی‌ها قرارداد امضا کردید و یک عده نیز فشار وارد می‌کنند که چرا تاخیر می‌کنید و وقتی هم امضا می‌کنیم باز هم به ما انتقاد می‌شود.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر آخرین رقم صادرات نفت اظهار داشت: ما در حال حاضر به طور متوسط بیش از دو و نیم میلیون بشکه نفت و میعانات صادر می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به دیگر سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا توتال با توجه به موضع‌گیری‌های اخیر در قرارداد توسعه فاز 11 در ایران می‌ماند، یا خیر گفت: برخی بیمار‌گونه در مورد قرارداد توتال صحبت می‌کنند ما یک قرارداد معتبر داریم که پیش می‌رود عده‌ای فقط دنبال این هستند که بگویند آیا این بیمار می‌میرد و یا زنده می‌ماند.

زنگنه همچنین در پاسخ به سوال سوم ایلنا مبنی بر آخرین وضعیت آتش‌سوزی رگ سفید بیان کرد: در حال حاضر کار در دو بخش پیش می‌رود و دو دکل حفاری چاه حفر می‌کند که بتواند از پایین به آتش حمله کرده و آن را خاموش کند و دیگری اقدامات سطحی است که جلو می‌رود

وی افزود: در حال حاضر محیط پاک شده، تجهیزات مستقر شده، آب مورد نیاز تامین شده و سعی بر این است که با آرامش کار انجام شده و بدون اینکه فشاری وارد شود و یا اتفاق جدیدی رخ دهد دنبال این هستیم که از بالا چاه را خاموش کنیم.

وزیر نفت در پاسخ به دیگر سوال ایلنا مبنی بر اینکه چرا امضای قراردادهای جدید نفتی به کندی پیش می‌رود،‌ خاطرنشان کرد: اگر قرارداد امضا کنیم می‌گویند چرا با خارجی‌ها قرارداد امضا کردید و یک عده نیز فشار وارد می‌کنند که چرا تاخیر می‌کنید و وقتی هم امضا می‌کنیم باز هم به ما انتقاد می‌شود.

زنگنه درباره وضعیت قرارداد کارمندان نیز اظهار داشت: ما برای این موضوع مطالعه کرده‌ایم اما کار پیچیده است وقتی کار بر مبنای احساس پیش می‌رود به سادگی قابل حل نیست و ما با گرفتاری‌های زیادی روبه‌رو هستیم. در حال حاضر کارکنان طبق قانون کار، کار می‌کنند و به دنبال این هستند که شرایط حقوقی بهتر شود ما نیز آن را بررسی می‌کنیم.

وی درباره تصمیم‌گیری کاهش سقف تولید در اجلاس آتی اوپک اظهار داشت: پیشنهاد اکثریت اعضا به کاهش سقف تولید است.

وزیر نفت در ادامه درباره اینکه برخی انتقاد می‌کنند گازی که در اختیار شرکت نروژی قرار گرفته ارزان‌تر از شرکت‌های داخلی است، توضیح داد: قیمت کف قیمت پتروشیمی‌هاست اما قیمت ترکیه متفاوت است. ما اگر بخواهیم به قیمت ترکیه گاز را بفروشیم باید منتظر بمانیم و گاز نیز بدون مشتری باقی خواهد ماند.

وی افزود: ما در مورد ال‌ان‌جی قیمت را عمومی اعلام کردیم و هر کس بخواهد می‌تواند با آن قیمت سرمایه‌گذاری کند اگر قیمت پایین بود که ما باید تاکنون 60 متقاضی داشته باشیم. ما قیمت را کف پتروشیمی‌ها اعلام کردیم و برای شرکت خاصی هم نیست و هر کس بخواهد می‌تواند با آن شرایط قیمت و ابلاغیه ما سرمایه‌گذاری کند.

زنگنه درباره قرارداد توسعه لایحه نفتی پارس جنوبی بیان کرد: مذاکره برای توسعه این میدان به خوبی پیش می‌رفت اما مشکلی که باعث تاخیر در کار شد این بود که توتال شرکت مرسک را خرید و ما دچار اشکال شدیم چون به این ترتیب هر دو طرف توتال بود.

وی ادامه داد: اکنون مرسک کنار نرفته و از چند شرکت دیگر نیز دعوت به عمل آمده است.

وزیر نفت درباره همکاری با روس‌ها نیز گفت: ما با شرکت‌های روسی یادداشت تفاهمنامه‌ای امضا کردیم که جلو می‌رود اما آنها باید پیشنهادات خود را ارائه دهند که هنوز زمان آن نرسیده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار 29 آبان 96، کدخبر: 560633 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین