پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
وزیر کشور فرانسه در بیانیه‌ای اسلام‌ستیزانه اعلام کرد مسلمانان این کشور دیگر نباید در خیابان‌ها نماز جماعت برگزار کنند.

شعار سال: به نقل از وبسایت لوکال، «جرالد کلمب»، وزیر کشور فرانسه روز گذشته (یکشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد مسلمانان دیگر اجازه ندارند در خیابان های این کشور نماز جماعت برگزار کنند.

وزیر کشور فرانسه این بیانیه را در پی گسترش درگیری ها میان مسلمانان و معترضان به برگزاری نماز در منطقه «کلیچی لا گارن» در پاریس در هفته های اخیر منتشر کرد.

از زمانی که مقامات محلی فرانسه یکی از مساجد این منطقه را تعطیل کردند، نماز جماعت هر هفته جمعه در خیابان برگزار می شود. سیاستمداران و معترضان بارها تلاش کردند مانع برگزاری نماز جماعت مسلمانان در خیابان شوند.

در پی گسترش این اعتراض ها، وزیر کشور فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: آن ها دیگر در خیابان ها نماز نمی خوانند. ما از برگزاری نمازهای جماعت در خیابان جلوگیری می کنیم و اطمینان حاصل خواهیم کرد که در هفته های آتی این مشکل را حل کنیم. مسلمانان به یک مکان برای نماز خواندن احتیاج دارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود پنج میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 29 آبان 96، کد مطلب: 6329281: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین