پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
سخنگوی سازمان انرژی اتمی جوسازی‌های امریکا در خصوص کاهش فروش نفت به ایران را خلاف برجام دانست و افزود: امریکایی‌ها به دنبال ایجاد شرایطی هستند تا از طریق آن بتوانند فروش نفت کشورمان را کاهش دهند.

شعارسال:سخنگوی سازمان انرژی اتمی جوسازی‌های امریکا در خصوص کاهش فروش نفت به ایران را خلاف برجام دانست و افزود: امریکایی‌ها به دنبال ایجاد شرایطی هستند تا از طریق آن بتوانند فروش نفت کشورمان را کاهش دهند.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص ابلاغیه اخیر ترامپ مبنی بر کاهش خرید نفت از ایران و این که آیا این موضوع نقض برجام محسوب می‌شود؟ گفت: این که یک سری حرف‌ها از سمت رئیس جمهور امریکا زده شده واضح است، اما این حرف‌ها هنوز به مرحله مصوبه نرسیده است.

وی تصریح کرد: خود این حرف‌ها و انعکاس آن در کنگره خلاف برجام است و به ویژه اگر عملیاتی شود نقض صریح برجام خواهد بود.

کمالوندی با بیان اینکه یکی از تحریم‌هایی که در برجام برداشته شد تحریم در زمینه نفتی بود گفت: بنابراین نمی‌توان چنین شرایطی را ساده انگاشت.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: اگر روزی امریکایی‌ها بخواهند این اقدام را به صورت قانون و مقررات در خزانه داری خود به اجرا درآورند حتما خلاف برجام است، اما به نظر می‌رسد آن‌ها به دنبال ایجاد فضایی هستند که شرایط را برای برخی کشور‌ها ایجاد کنند تا شاید بتوانند با ایجاد بخشی از فضای منفی بدون قانون و مقررات به بخشی از این توهمات دست یابند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی باید در این زمینه مواظب باشد و این مسائل مسائلی است که به وزارت خارجه مربوط است و این وزارتخانه باید بررسی‌های خود در این مسیر را انجام دهد.

کمالوندی در خصوص این که از الان می‌توانیم به کمیته ناظر بر برجام بابت این لفاظی‌ها شکایت کنیم یا خیر گفت: این مسائل درکمیسیون‌های مشترک با حضور مسئولین وزارت خارجه مطرح می‌شود و نزدیک‌ترین کمیسیون مشترک هفته آینده برگزار خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار1آذر 96،کدخبر: 647675 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین