پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ایران، پاکستان و ترکیه ظرفیت بالایی برای حل مشکلات منطقه از طریق گفت و گو و راه حال های سیاسی دارند.

شعارسال:  لاریجانی روز چهارشنبه در دیدار با سناتور 'مشاهد حسین' رییس کمیته امنیت ملی و دفاعی مجلس سنای پاکستان تشکیل پارلمان آسیایی را لازمه برقراری دموکراسی در کشورهای آسیایی دانست و افزود: اگر کشورها به سمت دموکراتیک شدن پیش بروند، می توان اتحادیه پارلمان آسیایی را تشکیل داد.

وی در این دیدار که در حاشیه دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی در استانبول برگزار شد، بیان کرد: بسیار خرسندیم که روابط ایران و پاکستان در سطح پارلمانی گسترده و نزدیک است و این موضوع برای رایزنی های آتی می تواند بسیار مهم باشد.

وی با اشاره به نقش مهم پاکستان در حل بحران های منطقه اظهار کرد: امروز کشورهایی همچون یمن مشکلات اساسی دارند لذا باید کمک کنیم تا مسائل از طریق راه حل سیاسی برطرف شود چرا که با ادامه تنش و درگیری، در نهایت تمام مشکلات ایجاد شده در منطقه به نفع اسرائیل خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قصد دارد بحران سیاسی را در منطقه ایجاد کرده و به بحران های موجود دامن بزند، بیان کرد: باید با کشورهای منطقه گفت و گو کنیم و نگذاریم کشورها آلت دست آمریکا شوند و تصمیمات آنها به نفع اسرائیل و آمریکا تمام شود و از این رو باید از وزن ایران، پاکستان و ترکیه در حل شرایط منطقه استفاده کرد.

رییس کمیته امنیت ملی و دفاعی مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار گفت: آمریکایی ها در رسیدن به هدف های خود در ایران با شکست مواجه شده اند.

سناتور مشاهد حسین با اشاره به روابط پارلمانی خوب دو کشور ایران و پاکستانی گفت: اخیرا مقامات نظامی و اطلاعاتی دو کشور دیدارهایی داشته اند که بسیار مفید است.

وی همچنین با بیان تضعیف آمریکا در منطقه اظهار کرد: آمریکا به صورت مرتب می خواهد برای کشورهای منطقه مشکل آفرینی کند اما نمی تواند چرا که ایران کشوری قوی است و کشورهای منطقه می دانند که آمریکا نمی تواند اقدام مهمی در این زمینه انجام دهد.

رییس کمیته امنیت ملی و دفاعی مجلس سنای پاکستان اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا روابط ایران و پاکستان و ترکیه بیش از پیش تقویت شود.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح سه شنبه به منظور شرکت و سخنرانی در دهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی وارد استانبول شد، پیش از افتتاح این نشست، با اسماعیل قهرمان رییس مجلس ملی کشور ترکیه به صورت دو جانبه دیدار و مذاکره کرد.

وی امروز در جریان سفر سه روزه خود به ترکیه، علاوه بر سخنرانی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در جلسه مجمع عمومی مجالس آسیایی، دیدارهایی نیز با روسای مجلس و هیات های پارلمانی کشورهای شرکت کننده انجام خواهد داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 1 آذر 96، کد خبر:82738871 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین