پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هدف ما انتشار کتاب نیست بلکه زمانی رسالت فرهنگی ما انجام می شود که انگیزه و فرهنگ کتاب خوانی را در بین مردم ترویج دهیم.

شعار سال: حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری شامگاه چهارشنبه و در سفر به شهرستان شهرضا، در همایش فروغ صبح دانایی دو با اشاره به این که رمز موفقیت بشر در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) ایمان و عمل صالح معرفی شده است، اظهار داشت: در سوره عصر می خوانیم راه نجات از خسران ایمان و انجام عمل صالح است.

وی بهترین عمل را کار و فعالیت در جهت رشد عقل و اندیشه عنوان کرد و افزود: حضرت امام (ره) نیز فرمودند معلمی شغل انبیاست چرا که کسی که کارش تربیت روح بوده در واقع بهترین عمل صالح را انجام می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به سوگند پرودگار به قلم و آنچه که قلم می نویسد در قرآن کریم، گفت: کتاب در تاریخ زندگی بشر جایگاه والایی داشته و در فرهنگ دینی ما نیز جایگاه ویژه ای دارد به گونه ای که معجزه پیامبر (ص) نیز کتاب است.

وی تصریح کرد: اگر امروز از شهرضا به عنوان شهر فرهنگی و فرهنگ دوست یاد می شود برای این بوده که آثار علمای این شهر نسل به نسل به واسطه کتاب منتقل شده است.

انصاری اظهار داشت: هدف ما انتشار کتاب نیست بلکه زمانی رسالت فرهنگی ما انجام می شود که انگیزه و فرهنگ کتاب خوانی را در بین مردم ترویج دهیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن در بحث تهاجم فرهنگی، افزود: لازم است تلاش ها در جهت افزایش کتابخوانی صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: یکی از راه های نجات جامعه ترویج مطالعه با محوریت قرآن و اندیشه اهل بیت (ع) و ارزش های اسلامی و انسانی است.

احداث چهار کتابخانه تا سال آینده در شهرضا

در ادامه همایش فروغ صبح دانایی دو، همچنین رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرضا گفت: هدف ما تربیت نسل جوان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: همکاری و تعامل بین دستگاه های اجرایی و مردم فرهنگ دوست شهرضا برگ زرینی در تاریخ شهرستان با رونمایی ۴۰ عنوان کتاب رقم زد.

فاطمه پورخاقان با اشاره به این که ۱۱ کتابخانه در سطح شهرستان داریم، ادامه داد: ۱۰۴ هزار و ۳۷۰ نسخه کتاب در این کتابخانه ها موجود است.

وی با بیان این که شش هزار و ۵۸۶ نفر عضو فعال در کتابخانه های عمومی شهرستان موجود است، افزود: در یک سال گذشته ۱۰۵ هزار و ۵۹۲ نسخه کتاب امانت داده شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرضا اظهار داشت: چهار هزار و ۵۰۰ کتاب از طرف مردم فرهنگی دوست شهرضا به کتابخانه ها اهدا شده است.

وی از احداث چهار کتابخانه تا سال آینده در شهرستان خبر داد و افزود: پنج هزار و ۸۲۱ متر زیربنای کتابخانه های شهرستان است.

پورخاقان با اشاره به برگزاری ۱۲ نشست کتابخوان در شهرستان گفت: ۵۰ نشست کتابخوان در کتابخانه ها و ۳۰ نشست کتابخوان در مدارس برگزار شده است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته کتاب (آینده روشن با خانواده کتاب خوان ) گفت: یک خیر شهرضایی برای تجهیز و خرید کتاب در حوزه کودک و نوجوان شش میلیون تومان به کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا اهدا کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرضا تاکید کرد: قفسه ای در کتابخانه علامه طباطبایی ایجاد کردیم و با فراخوان از نویسندگان شهرضایی در خواست کردیم یک نسخه کتاب از آثار خود را برای دسترس عموم به این گنجینه اهدا کنند.

وی با بیان این که ۲۰۰ نویسنده شهرضایی که ۵۰ نفر از آن ها خانم هستند، اقدام به این کار کردند، افزود: حدود ۵۰۰ نسخه کتاب از نویسندگان شهرضایی جمع آوری شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 2 آذر 96، کد مطلب: 4152607: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین