پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد: کتابخانه های شبانه روزی در شهرهای استان دایر شود.

شعار سال: محمد علی نجفی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی اعضای انجمن کتابخانه های عمومی سراسر استان گیلاناظهار کرد:بایدازطریقتبیین جایگاه کتاب و ترویج مطالعه مفید، زمینه فعالیت در امر کتابخوانی درجامعه را فراهم کنیم.

وی افزود:عمر ساعات مطالعه دراستانرو به کاهش است.


نجفی با تاکید بر اینکه مناطق محروم استان بهره لازم را از امکانات فرهنگی نمی برند، تصریح کرد: لازم است که فرهنگ سازی در امر کتابخوانی وایجاد کتابخانه ها در این مناطق در سر لوحه اقداماتفرهنگی قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه زمینه های ابتکار، خلاقیت، اندیشه ونو آوری و مطالعه بیشتر را باید برای کودکانفراهم کرد، گفت:سهم سرانه کتابخانه در استانپایین است و برای افزایش میزان این سرانه باید تلاش مستمر همگام با نیازهای جامعه انجام شود.

نجفی با اشاره به پیشینه و فرهنگ غنی گیلانیان اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت و توانمندی استان متأسفانه در بحث سخت افزاری و نرم افزاری کتاب آن گونه که زیبنده استان بود رشد نداشته ایم.

وی با بیان اینکه هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت، افزود: نباید احساس شود که با پیشرفت الکترونیک کتاب حذف خواهد شد.

نجفی به اهمیت کتابخوانی در کشورهای پیشرفته اشاره و تصریح کرد:با وجودتوسعه شبکه‌ ارتباطات اینترنتی در کشورهای پیشرفته، استقبال مردم از کتاب خوانی کاهش نیافته و حتی در متروها و فرودگاه‌ها نیز مردمدر حال مطالعه و کتاب‌خوانی هستند.

نماینده عالی دولت در گيلان برضرورت پرداخت سهم نيم درصدی کتابخانه ها از محل شهرداری ها تاكيد كرد و افزود: باید از فرصت حضور مردم و شهرداری‌ها در توسعه کتابخانه‌ها بیشتر بهره گیریم.

نجفی با بیان اینکه باید در تولید کتاب به نیازهای جامعه توجه کنیم، بیان کرد: باید نیازهای جامعه را رصد کنیم و بر اساس نیاز جامعه گام برداریم.

استاندار گیلان بر ضرورت احداث کتابخانه‌های شبانه‌روزی در شهرها تأکید کردو گفت: اجرای این طرح فرصت مطالعه ۲۴ ساعته را برای علاقه‌مندان به مطالعه فراهم می کند.

وی با ابراز نارضایتی از جایگاه استان در بخش کتاب و کتابخوانی افزود:باتوجه به وجود ۱۷ هزار واحد مسکونی در مسکن مهر رشت، احداث کتابخانه و مراکز فرهنگی از جمله ضروریاتی است که باید اقدامات لازم در این بخش صورت پذیرد.

در پایان این نشست استاندار گیلان از ۲۱ نفر به نمایندگی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی سراسر استان با اهدایلوح و هدایاتقدیر کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت مهر، تاریخ انتشار 17 آبان 1394، کدمطلب: 2961100 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین