پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
از فرصت شادی و نشاط نوروز که جمع خانواده‌ها و همراهی کوچکترها در کنار بزرگترها هست به عنوان فضایی جهت ترویج مطالعه و دعوت به دانش و بینش و آگاهی کتاب بهره ببریم و به عبارتی نوروزمان را نوروز مطالعه و کتابخوانی کنیم.

شعارسال: حجت‌الاسلام محمدرضا زائری از فعالان فرهنگی و رئیس مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه»، در یادداشتی به مقوله «عیدانه کتاب» اشاره کرد و پیشنهادهایی در این باب ارائه کرده است.

در ادامه متن این یادداشت منتشر می‌شود:

«ضرورتی ندارد عیدی رایج که وجه نقد و اسکناس و امثال این‌ها است را حذف کنیم بلکه باید تلاش کرد کتاب را به فضای عیدی وارد کنیم.

یعنی از فرصت شادی و نشاط نوروز که جمع خانواده‌ها و همراهی کوچکترها در کنار بزرگترها هست به عنوان فضایی جهت ترویج مطالعه و دعوت به دانش و بینش و آگاهی کتاب بهره ببریم و به عبارتی نوروزمان را نوروز مطالعه و کتابخوانی کنیم.

طبیعتا کتاب‌هایی که برای این منظور استفاده می‌کنیم باید چند ویژگی داشته باشند:

اولا باید عمومی باشند؛ نه کتاب‌های تخصصی یا خاص که مناسب همه طیف‌ها و طبقات اجتماعی مخصوصا خانواده‌ها نیستند.

ثانیا خوشخوان و روان و جذاب باشند که در فضای تعطیلی و اوقات فراغت نوروز بشود از آنها لذت برد.

ثالثا باید کم حجم و ارزان قیمت باشند که بتوان تعدادی از آنها تهیه کرد و هدیه داد. البته اگر کسی بخواهد کتاب لوکس و گران‌قیمت هدیه بدهد به خودش بستگی دارد.

در ادامه بد نیست به یک خاطره اشاره کنم: «چند سال قبل زمانی که لبنان ساکن بودیم یکبار روز اول فروردین یکی از دوستان ایرانی بعضی از دانشجویان و خانواده‌های ایرانی آشنا را دعوت کرد و با همکاری هم سبزی پلویی درست کردند و جلسه صمیمانه و خوبی فراهم شد.

آنجا در آن جمع دوستانه، آقای دکتر شهیدی فرزند مرحوم دکتر سید جعفر شهیدی که آن وقت لبنان بودند به هرکدام از ما یک نسخه کوچک از رباعیات خیام عیدی دادند، هنوز خاطره شیرین این عیدی کتاب برای من باقی مانده و از کتاب استفاده می‌کنم.»

خیلی از ناشران در انبار خود کتاب‌های کوچک و ارزان قیمت را از سال‌های قبل دارند که با قیمت قدیم حاضرند آنها را به فروش رسانند و اگر کسی با تعداد بالا مثلا بیست یا سی نسخه بخواهد تخفیف هم می‌دهند.

با قدری جستجو و پیگیری جدی می‌شود از این کتاب‌ها پیدا کرد که معمولا می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای عیدی دادن باشند.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10اسفند1394، کدخبر: 13941210000795: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین