پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
اصفهان،‌تهران و فارس به ترتیب سه استان پرفروش در طرح عیدانه کتاب بوده‌اند. تا میانه روز پنجم نزدیک به 35 هزار نسخه کتاب در این طرح به فروش رفته است

شعارسال:  طرح عیدانه کتاب که از 15 اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، در کتاب‌فروشی‌های استان‌ها و شهرهای مختلف در جریان است و در میانه روز پنجم،‌ نزدیک به 35 هزار نسخه کتاب در این طرح به فروش رفته است.

مطابق با آمارهای لحظه‌ای که روی سایت خانه کتاب (ketab.ir) قابل دسترسی است، مجموعا 336 کتاب‌فروشی از سراسر کشور در طرح عیدانه کتاب شرکت کرده‌اند که تا کنون 230 کتاب‌فروشی دارای فروش بوده‌اند؛ یعنی تعداد 106 کتاب‌فروشی کتابی را تحت پوشش این طرح نفروخته‌اند. این یعنی کتاب‌فروشی‌های مورد نظر یا اصلا فروشی نداشته‌اند و یا اینکه مشتریان‌شان بدون در دست‌داشتن کارت شناسایی اقدام به خرید کرده‌اند.

نکته جالب توجه دیگر در بازخوانی سایر آمارهای مندرج بر سایت فوق، این است که کتاب‌فروشی‌های سایر استان‌ها و شهرها، جایگاه بسیار بالاتری در میزان فروش نسبت به کتاب‌فروشی‌های تهران داشته‌اند؛ آنچنانکه کتاب‌فروشی دانشجو از شهر همدان با 541 نسخه، دنیای زبان از خرم‌آباد با 382 نسخه و مهرگان از اصفهان با 373 نسخه فروش، در صدر جدول کتاب‌فروشی‌های پرفروش این طرح قرار گرفته‌اند. این درحالی است که هیچ یک از کتاب‌فروشی‌های تهرانی هنوز نتوانسته‌اند در جمع ده کتاب‌فروشی پرفروش جایی برای خود پیدا کنند.

در بخش پروفروش‌ترین شهرها نیز، استان اصفهان با 2215 نسخه، تهران با 1435 نسخه و فارس با 980 نسخه فروش، رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند.

لازم به یادآوری است کتاب‌فروشان علاقه‌مند می‌توانند تا پایان برگزاری این طرح، با ثبت‌نام از طریق سایت خانه کتاب به آن بپیوندند. مطابق با این طرح، 20 درصد قیمت کتاب‌های فروخته شده از به عنوان یارانه به کتاب‌فروشان پرداخت خواهد شد و خریداران می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را با 20 درصد تخفیف خریداری کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، چهارشنبه 19 اسفند 1394، کد خبر: 89938، www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین