پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۸۸۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
از نشانگان بلوغ فکری-عاطفی و از علائم حرفه ای بودن افراد ،آگاهی در خصوص زمان و نوع شوخی در محیط های اجتماعی و در عین حال آداب و شیوه بحث کردن است. فرد حرفه ای بخوبی آگاه است که محیط اجتماعی با محیط خصوصی فرق داشته و رعایت چارچوب ها در آن بعنوان یک الزام است. در خصوص سانحه ایجاد شده برای رئیس جمهور و هیات همراه ، هر ایرانی مسئولی می داند که نباید سر شوخی سیاسی، دینی- ارزشی و فرهنگی را باز کند.باید مراقب بود که برخی از جریانات و افراد، بشکلی عامدانه شما را درگیر بحث نموده و در حین ارایه انواع سناریوها و فکت ها، قصد ایجاد انحراف فکری و بعضا تشدید تعارضات را دارند. یادمان نرود که ما برای بقای خودمان هم که شده،نیازمند یک ایران اتحاد هستیم.

شعارسال: یکی از نشانگان بلوغ فکری-عاطفی و از علائم حرفه‌ای بودن افراد، آگاهی در خصوص زمان و نوع شوخی در محیط‌های اجتماعی و در عین حال آداب و شیوه بحث کردن است. فرد حرفه‌ای بخوبی آگاه است که محیط اجتماعی با محیط خصوصی فرق داشته و رعایت چارچوب‌ها در آن بعنوان یک الزام است. طرح این مباحث بدین جهت صورت گرفته است که به تجربه دریافته ایم که ایرانی‌ها در شرایط بحران و فشار، بشدت تمایل به طنز پردازی برای کاهش بحران و فشار را دارند. این صفت، صفت ناپسندی نبوده، اما اگر مباحث طرح شده و شوخی‌ها، خارج از چارچوب قرار گرفته و یا وارد حوزه‌هایی شود که بنوعی از آن کم اطلاعی هستیم، می‌تواند زمینه را برای زیرپا کشیدن از ما و سواستفاده‌های احتمالی فراهم سازد.

بعنوان یک شهروند مسئول باید بدانیم که سه حوزه فرهنگی، دینی و سیاسی، جای شوخی نیست (حتی برای نشان دادن مخالفت‌ها و تفاوت نظرها). بعنوان یک شهروند مسئول باید بدانیم که ورود به مباحث امنیتی، سیاست‌های کلان و حاکمیتی از پیچیدگی برخوردار بوده و نمی‌توان بشکل تک لایه و سطحی بدان پرداخت و حتی اجازه بحث عمومی داد.
بعنوان نمونه در خصوص سانحه ایجاد شده برای رئیس جمهور و هیات همراه، هر ایرانی مسئولی می‌داند که نباید سر شوخی سیاسی، دینی- ارزشی و فرهنگی را باز کند. حتی اگر کسی در محیط اجتماعی وارد این مباحث شد، بشکلی غیرمستقیم و با کم اعتنایی به طرف مقابل باید بفهماند که تحفظ لازم است.

کجا اجازه شوخی و بحث داریم ،کجا نداریم

اگر کسی اقدام به سناریوسازی درباره علل وقوع حادثه در طیفی از سناریو‌های فنی، توهم توطئه، سناریو‌های امنیتی و خرابکاری عوامل بیگانه و ... کرد، می‌توان فقط شنونده بود. می‌توان تقاضا نمود که منتظر بودن برای شنیدین نظرات کارشناسانه، شرط اولیه بحث در این خصوص است.

باید مراقب بود که برخی از جریانات و افراد، بشکلی عامدانه شما را درگیر بحث نموده و در حین ارایه انواع سناریو‌ها و فکت ها، قصد ایجاد انحراف فکری و بعضا تشدید تعارضات را دارند. یادمان نرود که ما برای بقای خودمان هم که شده، نیازمند یک ایران اتحاد هستیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین