پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
زینب موسوی کمدین مشهور ایرانی، ملقب به امپراطور کوزکو که سال گذشته در ایام ناآرامی‌های کشور به دنبال انتشار چند ویدئوی طنز انتقادی بازداشت شده و در نهایت با قید وثیقه آزاده شده بود، از ازدواج خود خبر داده است.

شعار سال: زینب موسوی کمدین مشهور ایرانی، ملقب به امپراطور کوزکو که سال گذشته در ایام ناآرامی‌های کشور به دنبال انتشار چند ویدئوی طنز انتقادی بازداشت شده و در نهایت با قید وثیقه آزاده شده بود، از ازدواج خود خبر داده است.

موسوی با انتشار عکسی از خود و همسرش در اینستاگرامش نوشت:

من تو یه شرکت داغونی برنامه نویس وب بودم. حالمم خیلی بد بود. کار بد حقوق بود همکارای بد زندگی افتضاح.

اون وقتا بهترین لحظات وقتایی بود که با بچه‌های سایت طرفداری کل کل می‌کردیم. اونجا یه پسری بود که نمی‌شناختمش تازه اضافه شده بود. با هم یکی از بچه‌ها رو دست انداختیم و بعدش شماره اشو بهم داد. با خودم گفتم چه پسر قشنگیه. چقدر باحاله. بعدا صمیمی‌تر شدیم. وقتی قرار شد امپراطور کوزکو رو بسازم داشتم باهاش حرف می‌زدم. فروردین ۹۵ بود هنوز آخرای فروردین بود و هر روز من تو تلگرام می‌گذشت با پسری که تازه رفته بود آلمان و خیلی قشنگ بود؛ و به همه میگفتم مدل پسرونه منه با این تفاوت که طرفدار بایرن مونیخه.

اولین کلیپو که ساختم واسش فرستادم گفت خیلی بامزه است خیلی کارت میگره فالوعرت میشه یه میلیون فالوعرت بشه یه میلیون خودم میام می‌گیرمت.

شد اولین فالوعرم بزرگترین طرفدارم و حامی همیشگی کارم.

۳ سال گذشت من اومدم تهران دیگه طرفداری نرفتم اونم نرفت. زندگیمون از هم خیلی دور شد، ولی همیشه وقتی گربه میدیدم هر وقت بایرن مونیخ می‌دیدم هر وقت برکینگ بد می‌دیدم یاد یه پسر قشنگی میوفتادم که خیلی باحال بود.

خرداد ۹۸ بود زندگی هنوز انقدر تلخ نشده بود. گفت بیخیال این همه فاصله من دوستت دارم و نمی‌دونست که من خیلی وقته دوستش دارم…

امپراطور کوزکو هم متاهل شد

الان ۱۴۹۶ روز از اون شب میگذره. ۱۴۹۶ بار هر شب ساعت ۱۲ شب بهش گفتم دوسش دارم تا روزمو با دوست داشتن بهش آغاز کنم. ۱۴۹۶ روز منهای ۲۸ شب زندان…

فالوعرم هیچ وقت یه میلیون نشد. ولی فردا صبح بالاخره باهم از خواب بیدار میشیم و من بیشتر از همیشه عاشقشم…

دوستت دارم مهرداد خوبم.

امپراطور کوزکو هم متاهل شد
سیده زینب موسوی ملقب به امپراطور کوزکو کیست؟

زینب موسوی متولد سال ۶۸ در قم و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر در مقطع کارشناسی است.

موسوی با حضور در مسابقه خنداننده شو برنامه خندوانه در سال ۹۶ به چهره‌ای شناخته شده بدل شد.

استنداپ‌های زینب موسوی از حاشیه سازترین اجرا‌های مسابقه خنداننده شو بود. او اشاره‌ای به ماجرای جنجالی شیث رضایی و محمد نصرتی داشت، با اسم سوشا مکانی به شوخی پرداخت و برجام را نیز دستمایه‌ی طنز خود قرار داد.

البته فعالیت موسوی در قالب کمدین به پیش از حضورش در برنامه خندوانه بازمی گشت، اما مسابقه خنداننده شو به او شهرت بخشید.

زینب موسوی صفحه‌ای در اینستاگرام داشت که در آن در قالب شخصیتی خیالی به نام امپراطور کوزکو ویدئو‌های طنز کوتاهی درباره‌ی موضوعات مختلف تولید می‌کرد.

امپراطور کوزکو یک زن چادری سالمند قمی بود که با زبانی گزنده و بی پروا با موضوعات اجتماعی و سیاسی شوخی می‌کرد.

موسوی این ویدئو‌های کوتاه را در اتاق خود ضبط می‌کرد که پس زمینه‌ی آن اغلب کمد دیواری اتاقش بود، چادری گلدار را به نحوی به سر می‌کرد که تنها بینی اش پیدا بود و با لهجه قمی صحبت می‌کرد. نویسنده، فیلمبردار و بازیگر تمامی این ویدئو‌ها خودش بود.

به گفته‌ی موسوی، نام این شخصیت از یکی از شخصیت‌های اصلی انیمیشن مورد علاقه‌ی او به نام زندگی تازه امپراتور (Emperor’s new groove) گرفته شده است. این شخصیت انیمیشنی امپراطور کوزکو نام دارد و موسوی خصوصیات آن را شبیه به شخصیت خود عنوان کرده است.

ازدواج زینب موسوی کمدین مشهور ملقب به امپراتور کوزکو

زینب موسوی درباره‌ی چگونگی ورودش به دنیای طنز گفته: «اوایل سال ۹۶ از کارم در تهران استعفا دادم و به قم برگشتم، بعد از مدتی شروع کردم به رزومه فرستادن برای جا‌های مختلف و از بین فایل‌های قدیمی ام، یک کلیپ طنز که در دانشگاه ضبط کرده بودیم را پیدا کردم و حدود ۳۰ ثانیه از آن را در شبکه‌های اجتماعی گذاشتم که با استقبال فراوانی روبه رو شد؛ کلیپ را برای یک کانال پرطرفدار هم فرستادم که خیلی خوش شان آمد و پیشنهاد دادند کانال بزنم و کلیپ بسازم و قول حمایت هم دادند.»

او درباره‌ی شکل گیری شخصیت امپراطور کوزکو نیز گفته: «اوایل کار فکر می‌کردم چه کار سختی می‌تواند باشد؛ سوژه از کجا پیدا کنم؟ مگر چقدر سوژه پیدا می‌شود؟ بعد‌ها فهمیدم اگر کاراکترسازی درست باشد، در قالب کاراکتر می‌شود بی نهایت سوژه سازی کرد! در اولین ویدیو‌ها اصلا کاراکتر من یک پیرزن قمی نبود، کم کم این کاراکتر شکل گرفت و کامل شد و داخل یک قالب خاص رفت. درواقع می‌توان گفت کوزکو ترکیب چندین شخصیت است، نه یک شخص خاص. در راستای تکمیل کردن کاراکتر، شخصیت‌های جدید مثل جواد و سکینه و دیگران هم کم کم اضافه شدند و ممکن است این خانواده بزرگتر هم بشود.»

پس از حضور در خندوانه و گسترش فعالیت موسوی در شبکه‌های اجتماعی، صفحه اینستاگرام او طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد.

وبسایت گاردین نیز در سال ۹۶ در گزارشی به زینب موسوی و فعالیتش به عنوان یک کمدین زن ایرانی پرداخت.

زینب موسوی همچنین پایه گذار اولین گروه استندآپ کمدی در ایران (گروه استندآپ کمدی رویال فمیلی) است.

او در این سال‌ها شوخی‌ها و اظهارنظر‌های تندی در قالب شخصیت امپراطور کوزکو داشت.

زینب موسوی در سال ۹۶ در مصاحبه‌ای گفت پس از حضور در مسابقه خنداننده شو به اسیدپاشی و زیرگرفته شدن با ماشین تهدید شد، اما قصد دارد به کارش ادامه دهد.

او در سال ۹۸ نیز در توییتر خود اعلام کرد به دلیل مطالب طنزش به دادگاه احضار شده است.

موسوی در سال ۱۴۰۰ به دنبال سفر ابراهیم رئیسی به روسیه مطالب طنزی درباره‌ی وی در صفحه‌ی خود منتشر کرد که انتقاد حامیان رئیسی را به دنبال داشت. پس از آن صفحه‌ی اینستاگرام موسوی از دسترس خارج شد که به نظر می‌رسید با گزارش دسته جمعی حامیان رئیس جمهور این اتفاق رخ داده بود.

او مهر ماه ۱۴۰۱ همزمان با ناآرامی‌های کشور به دلیل انتشار چند ویدئوی طنز انتقادی بازداشت شد و صفحه‌ی اینستاگرام او که با آن در قالب شخصیت امپراتور کوزکو فعالیت می‌کرد نیز از دسترس خارج شد. او در نهایت، پس از تحمل ۲۵ روز حبس، با قید وثیقه آزاد شد.

موسوی پس از آزادی اعلام کرد به او گفته شده دیگر اجازه‌ی فعالیت در قالب شخصیت امپراتور کوزکو را ندارد و ساخت ویدئو‌های طنز را با صفحه‌ی جدیدی در اینستاگرام از سر گرفت.

موسوی بعداً به ۲ سال حبس محکوم شد، اما در نهایت مشمول عفو رهبری قرار گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر خبر، تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۴۵۲۷۷، www.asrkhabar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین