پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
کتابخانه سیار شهری اردبیل که سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده با استقبال قابل توجه کودکان حاشیه‌نشین این شهر مواجه شده است.

شعار سال: کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی که راه‌حل موقت اما تأثیرگذار ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است، مدتی است در استان اردبیل به همت رسانه‌ها موردتوجه قرار گرفته است.

هر چند هنوز سهم روستاها و حاشیه شهرها از کتابخانه بسیار اندک و غیرقابل‌قبول است اما تجربه کتابخانه‌های سیار مطلوب بوده و نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این راستا خروجی مطلوبی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: در تنها کتابخانه سیار شهر اردبیل ۵۱۰ کودک و نوجوان عضو هستند.

هاجر جمادیه متذکر شد: کودکان زمان حضور اتوبوس را در محل سکونت خود می‌دانند و بارها دیده شده که بی‌صبرانه در انتظار اتوبوس یار مهربان ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی تأثیر قابل توجهی در ترویج مطالعه به ویژه در مناطق محروم دارد، متذکر شد: تنها کافی است فرمانداران شهرستان‌ها خودرویی به این منظور در اختیار کانون پرورش قرار دهند تا به کتابخانه سیار تبدیل شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تأکید کرد: با توجه به اینکه ۳۰۰ هزار جلد کتاب تخصصی کودک و نوجوان در اختیار این مجموعه است ما قادر به تجهیز کتابخانه‌های سیار به کتب تخصصی هستیم.

جمادیه ادامه داد: کتابخانه سیار شهری، ۱۰ شهرک اطراف اردبیل را پوشش می‌دهد و می‌توان با توسعه آن با همکاری شهرداری نسبت به ترویج دانایی در مناطق حاشیه شهر اقدام کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 12 شهریور 96، کد مطلب: 4077201 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین