پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
طی 2 سال گذشته با همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان 9 کتابخانه در مناطق محروم البرز از جمله خرمدشت و کمالشهر ایجاد شده است.

شعار سال: شمس الله فلاح روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: در زمان حاضر نیز مراحل اداری احداث کتابخانه شهرک بعثت در بخش مشکین دشت فردیس انجام شده و برای اجرا در اختیار شهرداری مشکین دشت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای ایجاد نهضت کتابخوانی در البرز بویژه شهرستان فردیس اقدام جهادی و مشارکت همه جانبه دستگاه ها ضروری است.
فلاح اظهار داشت: اداره کتابخانه های عمومی امروز به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شده و علاوه بر حمایت از نویسندگان آمادگی برگزاری جلسات رونمایی از کتاب و یا نقد آن، نشست کتابخوان، مسابقات کتابخوانی و حمایت از کانون های ادبی و دیگر اقدامات فرهنگی را دارد.
وی گفت: به منظور حمایت از نویسندگان البرزی، کتاب های نویسندگان بومی را خریداری کرده و عنوان کتاب آنها را در سامانه سراسری کشور ثبت می کنیم تاکنون آثار بسیاری از نویسندگان بومی خریداری و قفسه ای با عنوان کتاب های نویسندگان بومی در کتابخانه های عمومی سراسر استان قرارداده شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان مبلغ 20 میلیارد تومان بابت سهم نیم درصدی کتابخانه ها از شهرداری کرج طلب دارد.
فلاح افزود: در صورت واریز این وجه، سهم شهرستان فردیس پرداخت می شود ضمن اینکه طبق قانون شهرداری فردیس نیز از تاریخ جداسازی باید نسبت به احتساب سهم نیم درصدی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اقدام کند.
وی گفت: با وجود هزینه بر بودن پذیرش حق انتفاع برای نهاد کتابخانه های عمومی، به منظور ساماندهی و جذب بیشتر مردم به مطالعه، آمادگی پذیرش حق انتفاع را داریم و طبق قانون فقط در این صورت می توانیم علاوه بر هزینه های جاری کتابخانه ها، نیروی متخصص آنها را تأمین کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب: 82710981 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
می خوام کتاب اهدا کنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین