پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، گفت: یک دستگاه خودروی تخصصی ویژه کتابخانه سیار روستایی به این نهاد اختصاص یافت.

شعار سال: مهدی جمال از تخصیص یک دستگاه خودروی تخصصی ویژه کتابخانه سیار روستایی در استان خبر داد و افزود: در آیینی با حضور علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری و محمدرضا واعظ‌ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، خودروهای تخصصی کتابخانه‌های سیار روستایی، تحویل مربیان مراکز سیار روستایی شد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم یک دستگاه خودروی تخصصی کتابخانه سیار روستایی مجهز به کتاب و امکانات سمعی و بصری به کانون پرورش فکری استان سمنان اختصاص یافت و از این پس خدمات کانون به اعضای روستاهای تحت پوشش کتابخانه سیار با کیفیت مطلوب‌تری توسعه می یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان تاکید کرد: نقش بی‌بدیل مربی در این کتابخانه علاوه بر مسئولیت رانندگی خودرو، کتاب‌دار و مربی فرهنگی، برنامه‌ریزی مناسب زمانی و مکانی برای ارائه خدمات کتابخانه‌های سیار، تعیین مکان‌های مناسب توقف کتابخانه سیار، تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی لازم است که در اصل از وظایف مراکز کتابخانه‌های سیار محسوب می شود.

جمال افزود: کتاب‌خانه‌ سیار، وسیله‌ ارتباطی مناسبی برای اطلاع‌رسانی و خدمات کتاب‌خانه‌ای در مناطق کم‌جمعیت و یا دورافتاده است و کانون پرورش فکری با راه‌اندازی کتاب‌خانه‌ سیار شهری و روستایی، توانسته یک گام برای تحقق عدالت اجتماعی در توزیع عادلانه‌ امکانات فرهنگی و به‌وجود آوردن فرصت برابر آموزش بردارد.

وی در پایان تصریح کرد: استان سمنان در حال حاضر دارای سه کتابخانه سیار روستایی است و بیش از پنج‌هزار از دانش‌آموزان مناطق روستایی تحت پوشش این سه مرکز سیار هستند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان دارای سه کتابخانه سیار روستایی، یک کتابخانه سیار شهری، ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و دو کتاب‌خانه پستی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 17 مرداد 96، کدمطلب: 4053058:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین