پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
مسئول نهادکتابخانه های عمومی قاین گفت: کتابخانه مرکزی قاین به سمت مستهلک شدن پیش می رودوباید یک فکر اساسی برای آن برداشته شود.
شعارسال: مددی مسئول نهادکتابخانه های عمومی شهرستان قاین در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قاین گفت: نهادکتابخانه های عمومی کشور امروزه از طرق مختلف سعی در ایجاد جریان های عمیق مطالعه رادارد وبرای خودش هدف گذاری کرده است ودر جامعه امروزی ما تلاش های زیادی صورت گرفته است که شکاف های بین گروهای مختلف کم شود واز بین برود.

وی افزود:شکاف بین فرزندان ووالدین وپدربزرگ ومادر بزرگ با نسل جدید یک فاصله زیادی شده است واین زنگ خطری برای خانواده است وفرزندان برای به دست آوردن آگاهی ها ویادگیری ها از دامن خانواده وبه دامن دوستان پناه می برندواین خود یک آسیب است .

مددی گفت:وضعیت کتابخوانی در کشور وضعیت بحرانی دارد وقطعابا حل مشکل بحرانی کتابخوانی برخی از مشکلات از جمله آب را هم می توان حل کرد چراکه اکثر این مشکلات از روی عدم آگاهی وبینش کمتر دربین افراد است ولذا بحث ارتقاء دانش وبینش ازضروریاتی است که باید به آن پرداخته شود.

مددی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که برخی از کتابخانه های سطح شهرستان از جمله کتابخانه عمومی جوادالائمه شهرک ولیعصر قاین وکتابخانه شهر اسفدن در خصوص مکان دارد گفت: امسال به همت فرمانداری برای کتابخانه جوادالائمه 200میلیون و100میلیون تومان برای کتابخانه اسفدن اعتبار تخصیص یافت وبا تامین زمین این پروژه ها نیز در این دومکان شروع خواهد شد.

راه اندازی کتابخانه عمومی در بیهود ودهشک از دیگر موضوعاتی بود که دراین جلسه مطرح شد وخواستار همکاری بخشداریها در تجهیز وراه اندازی کتابخانه روستایی بیهود ودهشک شدند.

مسئول نهادکتابخانه های عمومی قاین در ادامه با اشاره به پروژه ساخت کتابخانه مرکزی قاین که به مرز 8 سالگی نزدیک می شود گفت: با توجه به این که مال بیت المال دراین پروژه هزینه شده است ومتاسفانه هنوز کار ازپیشرفت زیادی برخوردارنبوده است وبه سمت مستهلک شدن پیش می رودو لذا درخواست ما از مسئولین این است که قبل از مستهلک شدن اقدام خاصی صورت گیردواز جامعه خیرین با رایزنی کمک هایی گرفته شود.

مددی گفت: تا کنون 1میلیارد و300میلیون هزینه شده است وحدود3میلیاردریال دیگر برای تکمیل پروژه نیاز است.

مسئول نهادکتابخانه های عمومی قاین با بیان این موضوع که مدارس ودانش اموزان حضورکمتری در عضویت در کتابخانه های شهرستان دارد وگاها میزان هزینه دریافتی بابت ثبت نام را مطرح می کنند واگرچه میزان ثبت نام مبلغ بسیار ناچیزی است اما همین بهانه ای شده است که کمتربرای عضویت در کتابخانه ها اقدام کنند که انجمن خیرین مدرسه ساز قاین هزینه ثبت نام 500نفراز دانش آموزان علاقه مند به کتابخوانی را متقبل شد.

یکی دیگر از موضوعاتی که دراین جلسه مطرح شد بحث مشکلات کتابخانه مطهری در آرین شهر بود که ساختمان کتابخانه در تملک فرهنگ وارشاد است وبه صورت امانت دراختیار کتابخانه قراردارد واین ساختمان تجهیزات گرمایی وسرمایی ندارد وپیشنهاد ما این است که اگر این ساختمان به نهادکتابخانه ها واگذار شود تا بتوانیم نسبت به تجهیزات اقدام نماییم ویا این که حداقل خود ارشاد نسبت به تکمیل وتجهیز این ساختمان اقدام کنندتا از استفاده بهینه ای ازاین ساختمان برای کتابخانه داشته باشند.

براتی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و تقدیر و تشکر از پیگیری مصوبات جلسات قبل، اظهار داشت: یکی از عوامل اساسی در ترویج فرهنگ مطالعه ایجاد انگیزه در مردم برای مطالعه و کتاب خوانی است.

وی توجه به فضای فیزیکی و ساختمانی کتابخانه ها را از عوامل مهم در ایجاد انگیزه جهت توسعه مطالعه در جامعه دانست.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در ادامه تصریح کرد: برای رفع مشکلاتی که در حوزه کتاب و کتابخوانی داریم؛ بایستی از ظرفیت واقفین و خیرین برای رفع این نقیصه در جهت ایجاد کتابخانه های بیشتر و تکمیل کتابخانه مرکزی شهر قاین استفاده کرد.

وی افزود: دراین زمینه نیز با همکاری انجمن خیرین کتابخانه ساز راینی هایی با خیرین کشورصورت خواهد گرفت .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نسیم قاین، تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 مهر 1395، کدخبر: 17935 ، www.nasimeqaen.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نقیصی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
0
یعنی هر کتابخانه 150 میلیون تومان. اگه هر کتابخانه در دو طبقه تاسیس شود و هزینه ساخت هم متری یک میلیون تومان باشد، دلذا زیربنای هر کتابخانه باید 75 متر باشد. کتابخانه 75 متری هم یعنی لونه نه کتابخانه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین