پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
باحضور مسئولان کشوری و مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان کتابخانه تحقیقاتی‌ و تخصصی «پرویز اذکائی» در کتابخانه مرکزی شهر همدان افتتاح شد.

شعار سال: کتابخانه تحقیقاتی‌ و تخصصی «پرویز اذکائی» ظهر چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در کتابخانه مرکزی شهر همدان افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان در این برنامه با بیان اینکه ۱۱ هزار جلد کتاب و نشریه توسط دکتر پرویز اذکایی به کتابخانه مرکزی همدان اهدا شده و کتابخانه جداگانه‌ای برای نگهداری کتاب‌های این نویسنده، ادیب و چهره ماندگار همدان در این کتابخانه ایجاد شده است، گفت: این کتابخانه مجموعه‌ای از غنی‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی در حوزه تاریخ و فلسفه کشور است و سه نسخه قرآن خطی و ۱۰ نسخه کتاب چاپ سنگی و سربی توسط پرویز اذکایی به این کتابخانه اهدا شده است.

عاطفه زارعی بااشاره به اینکه ۷۰ قفسه یک‌طرفه و شش قفسه نمایشی در این کتابخانه موجود است و ۱۳ لوح قاب شده مربوط به دکتر اذکایی در این کتابخانه نگهداری خواهد شد، گفت: وجود ۵ هزار جلد کتاب و شش هزار جلد نشریه در این کتابخانه از نکات حائز اهمیت است و تعداد قابل توجهی از این کتاب‌ها در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور جانمایی شده است.

وی گفت: نه لوح تقدیر و ۱۱ تندیس از دکتر اذکایی در کتابخانه‌ای که به اسم او ایجاد شده در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

زارعی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی استان همدان با هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در اسفندماه سال ۱۳۸۷ افتتاح شده و دارای بخش‌های مختلفی شامل بخش کتاب مرجع و نفیس، بخش تحقیقاتی ـ تخصصی دکتر اذکایی، بخش ثبت نام است، گفت: این کتابخانه دارای بخش کودک و نوجوان با بیش از ۲۴ هزار جلد کتاب، بخش نابینایان و کم‌بینایان، بخش استان‌شناسی، بخش خدمات فنی شامل ثبت، آماده‌سازی و ساماندهی منابع، بخش نشریات، سالن‌های مطالعه اختصاصی، سالن‌های عمومی است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 تیر 1396، کد مطلب: 4029183:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین