پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
‌کتابخانه‌ای درجه یک در شهرستان بروجرد در حال ساخت است که هم‌اکنون با 90 درصد پیشرفت فیزیکی منتظر رسیدن به ایستگاه افتتاح و بهره‎برداری است.
شعار سال: این کتابخانه به دنبال پیشنهاد انجمن کتابخانههای عمومی شهرستان بروجرد به پاس خدمات ویژه استاد فرهیخته و مفسر قرآن کریم، دکتر عبدالمحمد آیتی نامگذاری شد.

قرار براین بود این کتابخانه در زمان حیات استاد عبدالحمید آیتی افتتاح شود و به عنوان هدیه به آن استاد بزرگوار تقدیم شود، اما این هدیه به عمر استاد نرسید و با گذشت بیش از 2 سال از درگذشت استاد آیتی این کتابخانه همچنان در انتظار افتتاح است.

بیش از یک‌سال است که این کتابخانه با پیشرفت فیزیکی 90 درصد به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌کاره باقی مانده است.

کتابخانه قابل بهره‌برداری است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد در این رابطه گفت: کتابخانه درجه یک استاد آیتی در شهرک اندیشه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قابل بهره‌برداری است.

رضا ترابی افزود: پیمانکار کتابخانه استاد آیتی حدود 9 میلیارد و 500 میلیون ریال طلب دارد که امسال حدود 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به این کتابخانه تخصیص یافته است، ولی پیمانکار تا تسویه حساب کامل اجازه بهره‌برداری از این کتابخانه را نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار این کتابخانه در ایام دهه فجر به بهرهبرداری می‌رسید.

بدهی 9 میلیارد و 500 میلیون ریالی به پیمانکار

مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی بروجرد نیز در این رابطه گفت: این اداره، دستگاه بهره‌بردار و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه مجری ساخت کتابخانه‌ها است، لذا امیدواریم با تداوم پیگیری‌ها، 2 کتابخانه عمومی باهنر و آیتی بروجرد هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

داود پهلوان افزود: هم اکنون پنج کتابخانه نهادی، 2 کتابخانه در پادگان مهندسی و کتابخانه‌های آستان قدس، ولیعصر، زندان مرکزی، شهید بروجردی، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون شاهد در بروجرد فعالیت دارند.

وی گفت: کتابخانه استاد آیتی بروج آماده بهره‌برداری است، ولی با توجه به بدهی 9 میلیارد و 500 میلیون ریالی به پیمانکار معطل مانده است.

استاد عبدالمحمد آیتی درسال 1305 شمسی در شهر بروجرد دیده به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی و دوره متوسطه را در شهر بروجرد به پایان رسانید.

پس از تحصیل در حوزه قم (بهمدت 2 سال) به تهران رفته و تحصیلات خود را در دانشکده معقول و منقول پی گرفت. آیتی سرانجام در سال 1328 رتبه اول رشته معقول را به پایان رساند و به دریافت مدرک لیسانس توفیق یافت.

استاد پس از فارغ‌التحصیل شدن به استخدام وزارت فرهنگ در آمد و به تدریس ادبیات در مقطع دبیرستان پرداخت، تا آنکه در سال 1359 بازنشسته شد.

عبدالمحمد آیتی در ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 تیر 1395، کد مطلب: 95040111315 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین