پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
شهر مادوان از توابع شهرستان بویراحمد با 18هزار نفر جمعیت فاقد زیرساخت های شهری است که نیازمند کارهای فرهنگی همچون کتابخانه است.

شعار سال: یکی از شهروندان شهر مادوان در زمینه کتابخانه این شهر گفت: برای استفاده از خدمات کتابخانه باید مسیر زیادی را تا مرکز شهر یاسوج طی کنیم که این کار هزینه­بر و نیازمند صرف وقت است اما اگر کتابخانه شهر خودمان به بهره­برداری برسد می­توانیم به راحتی هم مطالعه داشته باشیم و از یک محیط فرهنگی مناسب به خوبی استفاده کنیم.

یک دانشجوی مادوانی گفت: برای انجام کارهای تحقیقاتی خود مجبورم به شهر یاسوج بروم که این کار دیگر برایم به یک معضل تبدیل شده است و مطمئنا اگر کتابخانه شهر خودم به بهره­برداری برسد، بخش عظیمی از مشکلاتم در این زمینه حل خواهد شد.

یکی دیگر از شهروندان مادوان نیز گفت: وقتی صحبت از حاشیه­نشینی و راه های حذف آن می­شود، می­گویند حذف حاشیه­نشینی نیازمند اقدامات فرهنگی است اما آیا وجود یک کتابخانه در شهر لازمه اقدامات فرهنگی نیست؟ مسئولان می دانند که کتاب و کتابخوانی رابطه عمیقی با فرهنگ و کارهای فرهنگی دارد. در واقع می­­توان گفت کتابخوانی یکی از اصول ترویج فرهنگ است و برای کتابخوانی باید شرایطلازم آنازجمله کتابخانه فراهم باشد.

وی بیان کرد: حل این معادله بسیار ساده است که آیا تاثیرپذیری یک ملت از فرهنگ بیگانه محتمل­تر و پرهزینه تر است یا ملت و فرهنگی که اهل مطالعه، تحقیق و پژوهش است؟ بی تردید جامعه­ای که در آن فضای مطالعه، پژوهش و تحقیق، به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، به شکل مطلوب و بدون قید و بندهای دست و پا گیر فراهم باشد،­ کمتر از فرهنگ و القائات بیگانه تاثیر می پذیرد تا جامعه­ای که از فرهنگ مطالعه و تحقیق دور است.

دیگر شهروند مادوانی در زمینه کتابخانه این شهر گفت: می­توان با بهره­برداری از کتابخانه این شهر کمک شایان توجهی به فرهنگ­سازی و ترویج صحیح فرهنگ در این شهر کرد.

وی افزود: در تمامی زمینه­های فرهنگی اینگونه است که وقتی حداقل ها برای جامعه در این حوزه فراهمشود دیگر جامعه به­ویژه قشر حساس، پرانرژی و پرسشگر جوان، که کنجکاو و به دنبال دانستن بیشتر است، برای رفع نیاز طبیعی و فطری خود، چشم و تمایلات فکری­اش، به طور مطلق و یکسویه، به بیرون از مرزها و بهره­مندی صرف از محصولات و تولیدات فرهنگی بیگانه نخواهد بود و در آنجایی هم که در برخی زمینه­ها نیاز به تبادل فرهنگی پیدا شد که بی تردید اینگونه خواهد بود، اولویت بر حفظ و ارتقاء فرهنگ بومی و تبادل فرهنگی خواهد بود و نه مصرف کننده صرف تولیدات دیگران است.

این شهروند مادوانی تصریح کرد: طی کردن این مسیر بسیار حساس و ظریف، تنها با انعطاف، تدبیر و مدیریت، فراهم کردن زمینه لازم برای احداث کتابخانه، تالیف، انتشار کتاب و کتاب خوانی، ممکن خواهد شد. به بیان ساده تر، اصل باید بر فراهم کردن بستر لازم در اولویت همه کتابخانه، سیاست­گذاری و نظارت بر امر کتاب و کتابخوانی، از طرف متولیان امر باشد.

نبود اعتبار علت معطل ماندن کتابخانه مادوان است

"یاسر رحیمیان"، سرپرست کتابخانه­های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت کتابخانه معطل مانده شهرمادوان گفت: علت معطل ماندن پروژه کتابخانه شهر مادوان نبود اعتبارات لازم است.

وی افزود: این پروژه از سال 90 شروع شده است و تاکنون 46درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: این پروژه که 1208مترمربع زیربنا دارد، تاکنون به دلیل نبود اعتبار معطل مانده است.

سرپرست کتابخانه­های عمومی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیران قبلی این نهاد پیگیر پروژه کتابخانه مادوان بوده­اند و اکنون نیز به جد پیگیر این پروژه فرهنگی هستیم تا در کمیته برنامه­ریزی برای این پروژه اعتباری دریافت کنیم.

رحیمیان اضافه کرد: در تلاش هستیم تا در صورت تامین اعتبار، این پروژه را در آینده­ای نزدیک افتتاح و به بهره­برداری برسانیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان کهگیلویه و بویراحمد، تاریخ انتشار 14 تیر 96، کد مطلب: 964-1087-5:www.yasouj.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین