پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۰۸۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، با حضور فرماندار شهرستان بندرعباس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، خدام حرم مطهر امام رضا (ع)، کتابداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی به همراه جمعی از فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

شعار سال: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: امسال، جشنواره رضوی به علت گرمای هوا مصادف با تعطیلی مدارس استان هرمزگان شد و برگزاری این جشنواره، بهانه‌ای شد تا کودکان و دانش آموزان، اوقات فراغت خود را به کتاب‌خوانی بگذرانند.

محسن زینلی تختی با اشاره به اینکه کتاب می‌تواند به‌عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه مورداستفاده قرار گیرد، تصریح کرد: برگزاری جشنواره رضوی باعث شد کتابخانه‌های استان، کانونی برای بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و دانشجویان گردد و منجر به رشد فرهنگ مطالعاتی در استان شود.

وی ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته، میزان مشارکت مردم مناطق و شهرستان‌های محروم استان در این جشنواره افزایش‌یافته است. همچنین این مسابقه با استقبال فراوان قشر کودک و زنان خانه‌دار همراه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان درباره جایگاه جشنواره رضوی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی همچون جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با معرفی کتاب‌هایی ارزشمند، فرصتی برای آشنایی افراد بالاخص کودکان با سیره معصومین و بهره‌مندی از این سیره در شیوه زندگی آنان فراهم می‌کند و آشنا شدن کودکان و نوجوانان با معارف والای رضوی، به درک عمق و غنای باورهای دینی آنان کمک می‌کند و انتخاب الگوهای کامل زندگی با روش‌هایی جذاب مثل جشنواره رضوی، بیشتر امکان‌پذیر است.

جشنواره فرهنگی رضوی تلاشی در جهت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذاکری از اساتید حوزه و دانشگاه و عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، ضمن تقدیر از مسئولان برگزاری جشنواره رضوی عنوان کرد: جشنواره فرهنگی رضوی تلاشی در جهت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است.

عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: اقوام و مللی که بامطالعه انس گرفته‌اند و کتاب و کتاب‌خوانی در میانشان رواج بیشتری داشته است توانسته‌اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به‌جای بگذارند و میراث فرهنگی و گنجینه‌های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسل‌های دیگر منتقل کنند.

ذاکری تصریح کرد: در این راستا برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و قومی عاملی است که منجر به ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگ بی‌فرهنگی بیگانه شد و به حفظ فرهنگ خودی می‌انجامد . مسابقه کتاب‌خوانی رضوی نیز در زمره‌ی برنامه‌ریزی‌های صحیح فرهنگی است که در جهت افزایش فرهنگ مطالعه می‌کوشد.

نجات فرهنگ از طریق رواج کتاب و کتاب‌خوانی

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلستانی از خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) در جمع فرهنگ دوستان بیان کرد: بهترین روش اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی والدین هستند؛ زمانی که فرزندان درس می‌خوانند والدین هم برای همراهی یک کتاب بخوانند. اما زمانی که پدر و مادر در فضای مجازی باشند برای فرزند سخت است، کتاب بخواند.

وی افزود: کودک مانند کاغذ سفید است که در حال الگوبرداری از پدر و مادر است باید آن‌ها الگوی خوبی را روی کاغذ حک کنند و در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

همچنین میدان شاهی مداح حرم مطهر رضوی به مدح و ثنای امام رضا پرداخت و مریم زرنگاری عضو فعال کودک که در دوره قبل جشنواره رضوی حائز رتبه برتر داستان‌نویسی بودند داستانی از کتاب 10 قصه از امام رضا را با گویش محلی برای حضار تعریف کردند. در پایان نیز از 32 نفر از برگزیدگان بخش‌های مختلف کودک، نوجوان، بزرگ‌سال و همچنین بخش خانوادگی و کتابداران با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره، تقدیر به عمل آمد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 30 مرداد 96، کدمطلب: 965-4587-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین