پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در حال حاضر بحث ساخت کتابخانه‌های مرکزی استان‌ها در دستور کار است که بر اساس آن در هر استان یک کتابخانه‌ مرکزی بزرگ ساخته می‌شود.
شعار سال : مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در حال حاضر بحث ساخت کتابخانه‌های مرکزی استان‌ها در دستور کار است که بر اساس آن در هر استان یک کتابخانه‌ مرکزی بزرگ ساخته می‌شود.

ابراهیم شمشیری، در حاشیه نخستین نشست «کتابخوان» با اشاره به اهداف طرح «کتابخوان» گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌ عنوان یک دستگاه فرهنگی که رسالت خود را ترویج کتاب و کتابخوانی می‌داند، در این حوزه برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را در دوره‌های مختلف داشته است و سعی کرده با خلاقیت و ابتکار کارهای جدیدی در این حوزه ساماندهی کند.
وی افزود: نشست‌های کتابخوان از برنامه‌های دوره‌ جدید فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که به ابتکار و پیشنهاد شخص دبیر کل نهاد به اجرا درآمد. مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: در این طرح اساس بر این است که بتوانیم از گنجینه‌ کتاب‌های ارزشمندی که در مجموعه‌ کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد و همچنین از سرمایه‌ کتابداران که در حقیقت یکی از سرمایه‌های بسیار ارزشمند کشور هستند، استفاده کرده و بتوانیم لذت مطالعه‌ کتاب‌های خوب را به جامعه معرفی کنیم.

شمشیری اظهار داشت: تلاش ما این است که همه‌ مجموعه‌ خود را در این طرح بسیج کرده تا با معرفی کتب مطالعاتی خود، دیگران را هم تشویق کنیم در عرصه کتابخوانی فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی پیرامون آمار تعداد کتابخانه‌های کشور و اعضای این کتابخانه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 2 میلیون نفر عضو کتابخانه‌های کشور هستند و حدود 3 هزار و 100 کتابخانه نیز در کشور فعالیت می‌کند. مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: امیدواریم با توجه به اقداماتی که در حال انجام است این آمار روزبه‌روز افزایش یابد.

شمشیری پیرامون مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک سازمان نونهال و تازه فعالیت است که تقریباً نزدیک به 10 سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد.

وی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به دلیل ساختار و تشکیلات تقریباً این نقطه قوت را دارا است که عمده‌ همکاران در سراسر کشور نیروهای جوان، علاقه‌مند و پرتلاشی هستند ولی ساختار و چارچوب فعالیت ما هنوز نتوانسته تمام جوانبی را که بایستی در برگیرد، پیدا کند. مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان داشت: یکی از مشکلات جدی ما در حوزه توسعه‌ کتابخانه‌ها است، آن چیزی که برای آینده‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ترسیم‌ شده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از روزنامه ايران، سال بيست و يكم، شماره 6001، شنبه 24 مرداد 1394، صفحه23

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین