پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس معتقد است که این طرح کارشناسی لازم در اجرای آن صورت نگرفته است و بایستی اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین فرمانداری نسبت به رفع ایراداتی پیگیری کنند.
شعارسال: آذرماه 94 بود که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ تقاطع غیرهم سطح قاین بالاخره بعد از سالها در میدان طلای سرخ به زمین زده شد.

در این مراسم کهن ترابی فرماندار قاین اظهارداشت: متأسفانه برخی از پروژه های غیرکارشناسی را قبلا در شهرستان داشته‌ایم و درحال حاضر در آن دچار مشکل هستیم و برخی نه راه برگشت دارد و نه راه ادامه دادن؛ اما تلاش ما در این دوره این است که در اجرای پروژه ها کارشناسی عمل کنیم و آینده نگری داشته باشیم!

وی در ادامه افزود: باید آینده نگری داشته باشیم و50 سال آینده شهرستان را مد نظر داشته باشیم.

* اجرای پروژه غیرکارشناسی در دوران مدیریت فرماندار قاین

اما این سخنان فرماندار قاین هم بر خلاف گفته وی زیاد دوام نیاورد و حال خبرها وشنیده ها نیز از اجرای غیرکارشناسی بودن تقاطع غیرهم سطح میدان طلای سرخ قاین آن هم در دوران مدیریتی کهن ترابی به گوش می رسد.

شروع این عملیات در بهبوهه انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی آغاز شد که به یکباره خبر از توقف کار آن به دلیل مشکلات ترافیکی به گوش رسید و حتی در روزهایی که انتخابات مجلس دهم در پیش بود و کار پس از تعطیلی مجدد آغاز شده بود به دستور مسئولین استانی کار متوقف شد.

بر همین اساس خبرنگار نسیم قاین برای پیگیری این موضوع به سراغ مسئولین استانی وشهرستانی رفت و علت را از آنها جویا شد.

صادقی رئیس اداره راه وشهرسازی قاین با بیان اینکه اولویت اصلی ما در تکمیل پروژه "جاده قاین به بیرجند" است، گفت: این طرح نیز در اولویت بعدی قرار خواهد گرفت.

* نقشه تقاطع غیرهمسطح کارشناسی شده نبود

فلاحتی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نسیم قاین در خصوص تعطیلی تقاطع غیرهمسطح طلای سرخ قاین گفت: با توجه به اینکه نقشه موجود یک سری ایراداتی را داشت و با همین ایرادات کار شروع شده بود؛ لذا پس از انتخابات موضوع پیگیری و از مدیرکل راه وشهرسازی استان خواسته شد تا کار تعطیل و طرح جهت رفع نواقص به مشاور واگذارشود.

وی افزود: در حال حاضر طرح به وزارت راه وشهرسازی برگشت خورده است و بایستی از طریق مدیرکل راه وشهرسازی استان و فرمانداری پیگیری صورت گیرد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در خانه ملت در خصوص اعتبارات این طرح گفت: اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات ملی و در حال حاضر موجود و پیمانکار آن مشخص است و مدیرکل و فرماندار قاین باید پیگیر این موضوع باشند.

* مشکل کمبود اعتبارات داریم

رجبی معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار نسیم قاین غیرکارشناسی بودن را رد کرد و گفت: فرمانداری شهرستان قبلا مکاتباتی داشته است و موضوع حل شده اما مشکل اصلی در حال حاضر کمبود اعتبارات است.

وی بیان داشت: ردیف پروژه مصوب شده است و ایجاد باند دوم "تربت حیدریه- گناباد- قاین و بیرجند وبرعکس" کد اعتباری هم گرفته است؛ اما بودجه کامل این طرح واریز نشده است.

* اولویت پروژه محور قاین به بیرجند

رجبی افزود: سال گذشته 29 میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد که از این میزان برای کل پروژه 12درصد تخصیص یافت و امسال نیز بازهم 29 میلیارد تومان گذاشته شده است و امیدواریم که با تخصیص این اعتبارات بتوانیم این پروژه را به سرانجامی برسانیم.

وی خاطرنشان ساخت: باز هم تکرار می‌کنم با توجه به حجم تلفات و حوادث جاده ای در محور "قاین به بیرجند"، اولویت اول ما تا گردنه خونیک است و سپس ادامه کار و تقاطع ها و پل ها در اولویت بعدی خواهد بود.

امینی معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار قاین نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از برنامه های عمرانی شهرستان احداث تقاطع غیرهمسطح از ورودی شهر قاین در سمت گناباد و همچنین تقاطع غیر همسطح طلای سرخ است که بخشی از طرح دوبانده کردن جاده قاین به بیرجند است.

وی افزود: در تقاطع غیر همسطح طلای سرخ که مطرح شد، پس از ابلاغ نقشه ها و بررسی و بازدید های انجام شده یک سری ملاحظاتی در جهت تکمیل نقشه های پروژه تقاطع غیر همسطح طلای سرخ مطرح بود که مکتوب به اداره کل راه و شهرسازی اعلام شد.

معاون عمرانی فرمانداری قاین یادآور شد: براساس قول های مسئولین این مشکلات به زودی برطرف می شود و اجرای طرح مشکلی نخواهد داشت اما در حال حاضر اولویت تکمیل جاده قاین به بیرجند است.

امینی گفت: یکی از مشکلات میدان طلای سرخ وجود مغازه های اطراف کمربندی است، مقرر شد ساماندهی واحدهای تجاری و خدماتی محور طلای سرخ با هماهنگی هایی که با اداره کل شده، صورت بگیرد.

وی افزود: در طرح جدید ارائه شده پل ورودی از سمت روستای مهمویی هم در نظرگرفته شده است و با اجرای این طرح مشکلات هم حل خواهد شد.

بنابراین گزارش، اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح در میدان طلای سرخ قاین از جمله طرح های ضروری است که انتظار می رود به سرعت تعیین تکلیف شود و همانطور که نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس متذکر شدند به این طرح ایراداتی وارد است که امیداست متولیان امر نسبت به رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نسیم قاین، تاریخ انتشار: دوشنبه 11 مرداد 1395، کدخبر: 17488، www.nasimeqaen.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین