پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از پنجاه طرح کتابخانه‌ای در خصوص توسعه کتابخوانی در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی در کانون اجرا می‌شود.

شعارسال: فرزاد رحیمی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان استان سالانه بیش از 100 هزار کتاب مطالعه می‌کنند اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با 35 هزار عضو کودک و نوجوان تأثیر بسزایی در رشد سرانه کتابخوانی داشته است.

وی از اجرای بیش از 50 طرح کتابخانه‌ای در خصوص توسعه کتابخوانی در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی خبر داد و افزود: این طرح در 21 مرکز فرهنگی هنری ثابت و 4 کتابخانه سیار و پستی استان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مراکز فرهنگی هنری کانون کتابخانه‌های تخصصی در حوزه کتابخوانی کودک و نوجوان محسوب می‌شود، بیان کرد: ترغیب و تشویق کودکان به مطالعه با استفاده از فعالیت‌های مختلف در کانون از جمله رسالت‌های فرهنگی مراکز ما در استان محسوب می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کانون در کل فعالیت‌هایی کتاب محور هستند که در آن‌ها کودکان و نوجوانان به طور غیرمستقیم ترغیب به خواندن کتاب می‌شوند.

وی گفت: فعالیت‌هایی نظیر معرفی کتاب، کتابخوانی، شعر خوانی، قصه گویی، نقاشی یا سفالگری با استفاده از شخصیتهای کتاب و نمایش از جمله فعالیت‌های کتاب محور کانون محسوب می‌شوند که در بطن خود فعالیت کتاب و کتابخوانی را در حوزه کودک و نوجوان توسعه می‌بخشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مراکز کانون استان مجموعا با تحت پوشش قرار دادن 35 هزار عضو ثابت در مراکز فرهنگی هنری توانسته‌اند قدم‌های موثری در خصوص بالا رفتن سرانه مطالعه کودکان و نوجوانان بردارند.

رحیمی ادامه داد: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با پشتوانه 280 هزار جلد کتاب سالیانه بیش از 100 هزار کتاب به عنوان امانت در اختیار کودکان و نوجوان استان می‌گذارد که حرکت موثری در گسترش و توسعه کتاب و کتابخوانی در میان این قشر به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اجرای طرح کتابخوانی "درخت دانایی" در کانون افزود: در این طرح که با هدف بالارفتن سرانه مطالعه کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگی کتابخوانی صورت گرفت بیش از 300 کودک و نوجوان عضو کانون تحت پوشش کارگاه‌های کتابخوانی مرکز قرار گرفتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مطالعه مفید در مراکز کانون بیان کرد: در این طرح اعضا پس از مطالعه هر کتاب خلاصه کوتاهی از آن را روی برگه‌های مخصوصی می‌نویسند و به درخت کاغذی که در کلاس تعبیه شده است آویزان می‌کنند تا درخت برگ به برگ بزرگتر و کودکان ما داناتر شوند.

رحیمی با اشاره به اینکه غیرمستقیم بودن فعالیت‌های کانون از دلایل مهم جذابیت این کارها برای کودکان و نوجوانان است، افزود: در این طرح نیز با ایجاد فضایی انگیزه بخش و جذاب اعضا به مطالعه بیشتر کتاب ترغیب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در پایان هر فصل اعضایی که کتاب‌های بیشتری خوانده اند مشخص شده و به عنوان کتابخوانان برتر در مرکز تجلیل می‌شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28مرداد1396، کدخبر: 1495575: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین