پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به سرانه پایین کتابخوانی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان براساس وظیفه ذاتی خود از طریق مبلغان و روحانیون این مهم را ترویج می‌دهد.

شعار سال: حجت الاسلام اسماعیل قبادی امروز سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن با اشاره به دهه کرامت و گرامیداشت این دهه گفت: این دهه دهه با مسمایی بوده و بهانه ای است تا ما با معارف اهل بیت بیشتر آشنا شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: آموزه های ما از معارف اهل بیت خیلی زیاد نیست و ما بر اساس دیدگاه اهل بیت باید انسان شناسی را یاد بگیریم و توسعه دهیم.

وی با اشاره به احادیث و روایاتی مبنی بر بهره گیری از معارف اهل بیت گفت: متاسفانه ما چه بی بهره ایم از معارف اهل بیت و دیگران این معارف را با مکاتب خودشان و در قالب مکاتب خودشان به خورد ما می دهند.

حجت الاسلام قبادی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در خصوص انسان کامل گفت: ایشان می فرمایند انسان کامل انسانی است که برای همه انسان ها خیرخواه باشد و مردم از شر، ضرر و زیان او در امان باشند.

وی افزود: بنابه فرمایش ایشان همچنین انسان کامل کسی است که از فعالیت های مثبت دیگران قدردانی کنند و فعالیت های و کار خوب خود را زیاد نگیرد و به رخ دیگران نکشد. همچنین از اینکه دیگران از او درخواست مساعدت، کمک و خیرخواهی می کنند، ملول و خسته نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: انسان کامل از نظر امام رضا (ع) کسی است که در صدد کسب معارف و دانش بیشتر باشد و در راه خدا، مشکلات و مشقت را تحمل کند و آن را بر راحتی ترجیح دهد. همچنین عزت خدایی را بهتر از عزت نزد دیگران بداند.

وی گفت: به فرموده امام رضا (ع) آن انسان کامل که دارای درجات تکاملی است و در مسیر ارتقا بوده و دائم دنبال رشد فضائل است، کسی است که گمنامی را بر شهرت ترجیح دهد، چرا که شهرت مایه غرور و غفلت از اعمال خودمان است.

حجت الاسلام قبادی ادامه داد: انسان کامل همیشه دیگران را بر خود ترجیح دهد و بگوید دیگران از من در هر چیزی مقدم تر هستند.

وی با اشاره به سرانه کتابخوانی در جامعه گفت: متاسفانه سرانه کتابخوانی در جامعه ما کم است و براین اساس سازمان تبلیغات براساس رسالت ذاتی خود دنبال ترویج کتابخوانی از طریق ائمه جماعات و مبلغین است و حتی روحانیون ما در مناطق سرفیروزآباد کتابخانه هایی را دایر کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: مطالعه در فضای مجازی ما را اغنا نمی کند و کتاب خواندن لذت دیگری دارد و حتی فرد کتاب خوان را از احوال اطرافش چون سرما و گرما غافل می کند و متوجه این احوالات نمی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 17 مرداد 96 کد مطلب: 4053573:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین