پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
اسکندری نژاد گفت، اگر به این که کتاب عمود خیمه فرهنگ است باور داشته باشیم و معتقد باشیم کتاب اکسیر حیات بخش جامعه است، چنانچه همه فعالیت های فرهنگی و هنری خود را معلق کرده و به ترویج کتاب و کتابخوانی بپردازیم، برای ارتقای فرهنگ کفایت می کند.
شعارسال: به مناسبت بیست و چهارمین هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران، همایش تجلیل از ناشران و مولفان استان قزوین، صبح امروز، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی آموزش و پرورش، رییس حوزه هنری، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس بسیج هنرمندان و جمعی از ناشران، مولفان و کتابفروشان استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اکبر اسکندری نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در این همایش، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ارتحال پیامبر اعظم (ص) و تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: اگر به این که کتاب عمود خیمه فرهنگ است باور داشته باشیم و اگر معتقد باشیم کتاب اکسیر حیات بخش جامعه است، شاید اگر همه فعالیت های فرهنگی و هنری خود را معلق کرده و به ترویج کتاب و کتابخوانی بپردازیم، برای ارتقای فرهنگ کفایت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاخص توسعه در کشورهای توسعه یافته، سرانه مطالعه کتاب تعریف می شود و ما در این زمینه از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم که از عوامل متعددی ناشی می شود.

اسکندری نژاد افزود: به بهانه هفته کتاب تلاش کردیم با برگزاری برنامه های مختلف مانند مسابقه کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب، توزیع و اهدای کتاب و ... قشر جوان را با پدیده مطالعه آشتی دهیم.

وی خاطرنشان کرد: فصول کتابخوانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معین شده که طرح بهاره و تابستانه به پایان رسیده و اکنون در طرح پاییزه کتاب هستیم. در این فصول کتابفروشی هایی که علاقمند به شرکت در این طرح باشند کتاب ها را با ٢٠ درصد تخفیف به مشتریان عرضه و مبلغ این تخفیف از محل یارانه کتاب پرداخت می شود.

اسکندری نژاد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم رونق را به عرصه کتابخوانی بازگردانیم باید به اتفاق هم تلاش کنیم و هر دو طرف پیشتاز این عرصه باشیم. در همین راستا نمایشگاه ناشران استانی در هفته کتاب در سرای سعدالسلطنه برگزار شد که برای آغاز راه گام بزرگی بود و تجربیات زیادی به ارمغان آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ٣ تا ٩ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های استان قزوین برگزار می شود.

در پایان این همایش از ناشران، مولفان و کتابفروشان پیشکسوت و برتر استان تقدیر شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرهنگ و ارشاد قزوین، تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 آذر 1395، کدخبر: 254352، www.ghazvin.farhang.gov.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
امیدواریم این بار دیگر عقب نیفتد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین