پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
معاون استاندار لرستان برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها و مسابقات با موضوع کتابخوانی را تلنگری برای حرکت جامعه به‌سمت کتابخانه‌ها و مطالعه کتاب عنوان کرد.

شعار سال: حبیب‌الله خجسته‌پور در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان، با اشاره به محبت و مودت مردم نسبت به اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) و اینکه باید این محبت و ارادت و مودت به اهل‌بیت(ع) همراه با معرفت باشد، اظهار کرد: یکی‌از نقاط عطف زندگی امام رضا(ع) پیروزی در مناظرات علمی با علمای ادیان زمانش بود.

وی افزود: آنچه در این بین اهمیت دارد این است که روش گفت‌وگوی امام رضا(ع) با سایر ادیان روش قهر‌آمیز و برخوردی و چکشی نبوده بلکه روش این امام همام روش مناظره ‌بوده است.

خجسته‌پور با بیان اینکه پیروزی امام رضا(ع) در مناظرات علمی نشانه غنای علمی امام رضا(ع) است لذا او را به «عالم آل‌محمد» می‌خوانند، ادامه داد: اگر سبک زندگی امام رضا(ع) را بررسی کنیم پی می‌بریم تاکید فراوان وی بر تعقل و تفکر در زندگی بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) با این مضمون «عبادت به زیادی نماز و روزه نیست بلکه به تفکر و تعقل در امور الهی است»، اظهارکرد: راه کسب تعقل و تفکر علم‌اندوزی است و روش علم‌اندوزی مطالعه و کتابخوانی است.

خجسته‌پور با بیان این‌که تفکر و تعقل به‌عنوان یک عبادت مطرح است، گفت: امروزه با وارد شدن ابزاری مثل ماهواره، تلفن همراه و فضاهای مجازی تا حدود زیادی فرهنگ مطالعه کتاب در کشور ما ضعیف شده که می‌طلبد در راستای تشویق مردم به کتابخوانی تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها و مسابقات با موضوع کتابخوانی را تلنگری برای حرکت جامعه به‌سمت کتابخانه‌ها و مطالعه کتاب دانست و افزود: امام رضا(ع) فرموده است: «عقل شخص مسلمان تمام نیست مگر این‌که 10 خصلت داشته باشد که یکی‌از این خصلت‌ها این است که از علم‌طلبی خسته نشود

وی به مراحل ساخت ضعیف کتابخانه مرکزی خرم‌آباد و اینکه با گذشت 10 سال این کتابخانه کمتر از ده درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به‌همت استانداری لرستان طی سال‌های اخیر روند ساخت و ساز تا حدودی تسریع یافته است، افزود: می توان امیدوار بود که امسال فاز اول این کتابخانه افتتاح شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان در ادامه به اجرای طرح کتابخانه مشارکتی اشاره کرد و گفت: هر اداره، مسجد و مدرسه‌ای که بخواهد در این طرح شرکت کند آمادگی همکاری را خواهیم داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 12 آبان 96، کد مطلب: 96081206940: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین